پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 13:14

کد خبر 463193

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 18:56:23


لاریجانی: سفر سران غربی به تل‌آویو مشکل رژیم صهیونیستی را حل نمی‌کند


ایرنا/ مشاور رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه سفرهای سران کشورهای غربی به تل آویو مشکل اسرائیل را حل نمی کند، گفت: اگر رژیم صهیونیستی مبنای درست و اصالت دارد دیگر نیازی به رژه سیاسی نباید داشته باشد؛ این رژه‌ و تاییدهای بدلی نشان ‌می‌دهد که این رژیم از مبنا مشکل دارد.

علی لاریجانی روز دوشنبه در مراسم روز استاد که در دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) برگزار شد، با بیان اینکه حماس دارای تاریخ و ریشه است و در منطقه این گروه را می‌شناسند، اظهار داشت: واقعا این نفهمی یک رجل سیاسی است که صحنه را متوجه نیست و خیلی راحت می گوید که حماس بدتر از تروریست‌ها است، این مقایسه‌های بلاوجه نشان می‌دهد که (بایدن) همچنان به حواس پرتی خود ادامه می دهد.
وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بحران درونی دارد و این بحران قابل حل نیست، تاکید کرد: حوادث روزهای اخیر دنباله اتفاقات گذشته است و رژیم صهیونیستی باید بداند که هر نوجوان فلسطینی برای این رژیم مثل یک بمب است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تبلیغات رسانه‌های غربی علیه جنبش حماس خاطرنشان کرد: رسانه‌های غربی که خیلی موضوع اسیر شدن صهیونیست‌ها را بزرگ کردند باید بدانند کسانی که عملیات «طوفان‌الاقصی» را انجام دادند، آدم آهنی نبوده و کسانی‌ هستند که خانواده خود را توسط صهیونیست‌ها از دست داده‌اند.
مشاور رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه وضعیت مردم فلسطین نمی‌تواند آرام شود، چون مشکل ذاتی است گفت: این رژیم به زور مردم را بیرون کرده و فلسطینی‌ها نمی‌توانند تحمل کنند و ساکت بنشینند.
لاریجانی با رد مقایسه داعش و حماس را مقایسه ای سخیف خواند و تصریح کرد: رئیس‌ جمهور آمریکا مدام این گزاره غلط را تکرار کرد و تصور داشت با تکرار، این گزاره منطقی می‌شود.
عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان اینکه جنگ حماس و رژیم صهیونیستی توان طولانی‌ شدن را ندارد، گفت: رژیم صهیونیستی در درازمدت بسیار ضرر خواهد کرد چون فلسطینی‌ها دیگر کوتاه نخواهند آمد و دیگر برای آنان مهم نیست که چه کشوری از این رژیم جعلی حمایت می‌کند.
وی درباره نگاه شهید حاج قاسم سلیمانی به مقاومت تصریح کرد: ایشان یک فرد استثنایی در کشور و منطقه بود و ذهن روشنی نسبت به مقاومت داشت.

رویکرد شهید مطهری به دین
این مسئول با اشاره به تاکید شهید مطهری به عقلانیت در جامعه اظهار داشت: به نظر شهید مطهری تصادم و تضاد در مسائل مختلف که جنبه عقلانی داشته باشد عامل پیشرفت است.
وی با بیان این موضوع که شهید مطهری، اسلام را تامین کننده نیازهای جامعه می‌دانست، افزود: شهید مطهری، احیای تفکر اسلامی در حوزه فردی و اجتماعی را مدنظر داشت.
لاریجانی به مخالفت شهید مطهری با جریان‌های منحرف اشاره کرد و گفت: او با گروه‌هایی چون فرقان که اسلام را در چارچوب مارکسیسم قرار داده بودند، مخالفت می‌کرد و علت به شهادت رساندن وی توسط این گروه همین عامل بود.
این عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عدالت اجتماعی از نظر شهید مطهری فقط به اقتصاد محدود نمی‌شد، گفت: یکی از مواردی که در کشور از آن غفلت کرده‌ایم موضوع آمایش سرزمینی است که برای تحقق عدالت اجتماعی ضرورت دارد.
آیت‌الله مرتضی مطهری متفکر، فیلسوف و از شخصیت‌های فکری و سیاسی و از یاران مبارز. امام خمینی (ره) بود که با سخنرانی‌ها و آثار علمی و اعتقادی که داشت از انحراف‌های عقیدتی جوانان هنگام مبارزه برای پیروزی انقلاب اسلامی جلوگیری کرد تا آنجا که به‌ عنوان پشتوانه‌ای ارزشمند برای حوزه‌های دینی و علمی کشور شناخته‌ شد.
در این آیین از استادان برتر و برگزیده دانشگاه اهل بیت (ع) قدردانی شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط