پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 11:42

کد خبر 463215

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 20:45:00


پیش بینی بورس سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳


تجارت نیوز/ حجم و ارزش معاملات بازار سهام همچنان نشان از فرسایشی بودن سنتیمنت معاملات تالار شیشه‌ای دارد. در راستای پیش بینی بورس سه شنبه، کارشناسان معتقدند در صورتی که همچنان بازار در فاز ابهام در رابطه با اصلاح قانون مالیات و همچنین روند آتی دلار نیمایی قرار داشته باشد، رکود و فرسایش بازار ادامه خواهد داشت. 

در پایان معاملات دوشنبه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت 0.16 درصدی، معادل سه هزار و 760 واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و 281 هزار و 71 قرار گرفت.

افت ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌ عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت 0.09 درصدی (معادل 685 واحد) در پله 756 هزار واحدی باقی ماند.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام
تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم ) را در روز دوشنبه، سه هزار و 52 میلیارد تومان نشان می‌داد. تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز دوشنبه را هفت میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آن‌ها به بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز دوشنبه بورس از خروج 113 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام حق تقدم خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
حال و هوای معاملات بازار سهام رنگ و نشانی از مثبت‌های پر حجم و قوی روزهای ابتدایی هفته گذشته ندارد. رشد 4.74 درصدی ارتفاع شاخص کل که معادل 104 هزار واحد از آن بود، اهالی تالار شیشه‌ای را نسبت به تداوم روزهای خوب بازار، امیدوار ساخته بود. 

با این وجود، نیمه ابتدایی هفته، تاکنون بورس را در رقابت بازدهی در میان بازارهای دارایی عقب انداخته است. بازار همچنان درگیر چالش اصلاح قانون مالیات است و اخبار مثبت که از بهارستان به گوش می‌رسد را باور نکرده است. 

حجم و ارزش پایین معاملات در کنار ادامه روند خروج پول حقیقی‌ها از بازار سرمایه، روایتگر روز معاملاتی فرسایشی برای سهامداران بود. . در راستای پیش بینی بورس روز سه‌شنبه، نمی‌توان انتظار تحول معاملات را داشت و به احتمال فراوان، قیمت‌های روی تابلو در محدوده‌های تعادلی قرار گیرند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط