پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 07:09

کد خبر 463414

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 22:13:06


وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است


ایسنا/ همزمان با تداوم جنگ غزه و جنایات‌ بی‌امان رژیم صهیونیستی در این باریکه، مقامات وزارت بهداشت غزه می‌گویند دیگر نمی‌توانند تعداد شهیدان را محاسبه کنند. خدمات اضطراری، بیمارستان‌ها و ارتباطات در غزه به سختی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و خارج‌سازی اجساد از زیر ساختمان‌های ویران‌شده کار بسیار سنگینی است و البته در حالی که جنگ ادامه دارد، این اقدام اولویت محسوب نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، تقریبا هفت ماه از جنگ بی‌امان رژیم صهیونیستی می‌گذرد و این جنایات تلفات وحشتناکی در این باریکه بر جای گذاشته است. مقامات وزارت بهداشت غزه تاکنون تعداد شهیدان را بیش از ۳۴ هزار نفر اعلام کرده و این رقم حدودا ۱.۵ درصد از جمعیت کل غزه پیش از جنگ است اما معلوم نیست چه تعداد از آنها نظامی بوده‌اند.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی می‌نویسد: «مقیاس و آمار کشته‌شده‌های فلسطینی که در ابتدای جنگ برخی نسبت به آن شک داشتند، اکنون به طور گسترده‌ای توسط کارشناسان سازمان ملل، مقامات آمریکایی و برخی مقامات ارتش اسرائیل پذیرفته می‌شود. اما مقامات فلسطینی می‌گویند این ارقام در ماه‌های اخیر به دلیل دشواری در جمع‌آوری داده‌ها، از دقت کمتری برخوردار است.»

«مدحت عباس» یکی از مسئولان وزارت بهداشت غزه گفت: «در ابتدا ما سیستم‌ها و بیمارستان‌هایی داشتیم. تیم‌های دفاع غیرنظامی ما می‌توانستند مردم را از زیر آوار بیرون بکشند اما تمام این سیستم فروپاشیده است.»

وی افزود: برای تخمین تعداد تلفات، وزارت بهداشت اکنون شدیدا به منابع اطلاعاتی دیگر مانند اطلاعیه بستگان شهیدان، ویدئو از پیامدهای حملات و گزارش‌های سازمان‌های رسانه‌ای متکی است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط