شنبه 02 آذر 1404 - 21:19

کد خبر 463429

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 22:20:27


ویدیوی معرفی شاهین سایپا با موتور و گیربکس جدید


/ گروه خودروسازی سایپا در نمایشگاه ایران اکسپو، نسخه نهایی را به بازار ایران و برخی بازارهای صادراتی خود معرفی کرد. برای همین ویدیوی معرفی نسخه نهایی اتوماتیک سایپا توسط رسانه آخرین خودرو در ایران اکسپو تهیه شده است. بالاخره پس از مدت ها تاخیر و تغییر مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، شاهین پلاس اتوماتیک قرار است تا در اواخر تابستان ۱۴۰۳ به بازار عرضه شود. در حال حاضر نسخه نهایی این خودرو حاضر شده است و دیگر مشخص گردیده که نمونه ارتقا یافته شاهین با چه ویژگی هایی به بازار می آید.
ویدیوی معرفی سایپا شاهین پلاس اتوماتیک


زیر کاپوت دیگر خبری از پیشرانه قدیمی سایپا نیست و این بار موتور ME16 را داریم که در واقع همان پیشرانه EC5 پژو – سیتروئن است. موتور ME16 از لحاظ ساختاری همان المان های فنی را دارد که در پیشرانه TU5 و TU5 پلاس دیده می شود. این پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلند ۱۶ سوپاپ، توان تولید نهایت قدرت ۱۱۱ و نهایت ۱۵۰ نیوتن متر را دارد. به عبارت ساده تر این پیشرانه دو ضعیف تر پیشرانه TU5 پلاس ایران خودرو است و از طرفی ۶ نیوتن متر بیشتری را تولید می کند. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی طراحی شده توسط آیسین و یا ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت DAE به چرخ های جلو می رسد.
همان طور که در ویدیوی معرفی شاهین پلاس بیان شد، این خودرو در بحث متریال کابین تا حدی بهتر از نسخه های دیگر است. البته که همچنان از پلاستیک خشک در کابین این سدان ملی سایپا استفاده می شود. در اتوماتیک امکاناتی مانند فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، سانروف، آنتن کوسه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت اسپرت و تیپ ترونیک جعبه دنده، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی اندروید، آینه های تاشو برقی، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو و… را می بینیم که شاهین پلاس را به یک خودروی پر آپشن در محصولات سایپا بدل می کند.
البته که شاهین پلاس اتوماتیک برای رقابت با ایران خودرو، به امکانات بیشتری مانند صندلی برقی شاگرد، زیر آرنجی عقب، سنسور باران، کیسه هوای جانبی جلو و… نیاز دارد. البته که تا حدی در بحث کیفیت مونتاژ بدنه، مونتاژ قوای محرکه، متریال و وجود برخی امکانات مانند تهویه اتوماتیک، جایگاه بهتری نسبت به دارد.




پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط