جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 20:38

کد خبر 463744

سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 09:14:18


۴ عضو طالبان پاکستان در ارتباط با حمله به اتباع چینی بازداشت شدند


ایرنا/ مقامات پاکستان اعلام کردند که ۴ تروریست وابسته به گروه تحریک طالبان پاکستان و متهم به دست داشتن در حمله مرگبار اخیر به اتباع چینی، بازداشت شدند.

به گزارش شبکه خبری اکسپرس پاکستان، این کشور در تازه‌ترین تحقیقات پیرامون حمله ماه گذشته به مهندسان چینی اعلام کرد که به پیشرفتی چشمگیر دست یافته و طی آن ۴ نفر دیگر از عوامل این اقدام تروریستی را بازداشت کرده است.

گفتنی است حمله روز هفتم فروردین امسال به خودروی مهندسان چینی در شمال غرب پاکستان بار دیگر همکاری‌های دوجانبه و راهبردی پکن و اسلام‌آباد را زیر سایه تروریسم قرار داد و مقامات چینی با ابراز نگرانی عمیق نسبت به امنیت اتباع خود در پاکستان از این کشور خواستند تا هرچه سریعتر عوامل حمله تروریستی را شناسایی کرده و در مورد مجازات این عناصر اطمینان دهد.

برهمین اساس دایره مبارزه با تروریسم در ایالت خیبرپختونخوا پاکستان، طالبان پاکستانی (تی تی پی) را به طراحی بمب‌گذاری انتحاری علیه مهندسان چینی که در ساخت یک سد بزرگ در شمال غرب پاکستان مشارکت دارند، مقصر می داند.

در حمله اواخر ماه گذشته میلادی توسط یک بمب‌گذار انتحاری به خودروی حامل اتباع چینی در ایالت خیبرپختونخوا، ۶ نفر شامل ۵ چینی و راننده پاکستانی آنها کشته شدند.

دولتمردان پاکستانی که از عواقب واکنش طرف چینی به حمله دیگر به اتباع این کشور نگران بودند، با برقراری تماس‌های فوری با مسئولان مرتبط در پکن و حضور در سفارتخانه چین در اسلام‌آباد اطمینان دادند که از هیچ تلاشی برای تامین امنیت اتباع چینی فروگذار نمی‌کنند.

چین سه روز پس از حمله به اتباع خود در پاکستان برای بررسی جوانب آن، یک تیم ویژه تحقیقاتی به اسلام‌آباد اعزام کرد.

تهدیدات امنیتی علیه اتباع چینی در پاکستان همواره یک چالش در روابط دو کشور به شمار می‌رود. پیش از حمله مذکور، حمله دیگری به مهندسان چینی در اواسط مردادماه گذشته در ایالت بلوچستان صورت گرفته بود که مسئولیت آن را گروه تروریستی و تجزیه‌طلب ارتش آزادیبخش بلوچ برعهده گرفت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط