جمعه 30 شهریور 1403 - 21:10

کد خبر 46472

شنبه 16 اردیبهشت 1402 - 10:30:40


در آستانه تاجگذاری چارلز سوم و درخواست آفریقا برای بازگرداندن "بزرگترین الماس" دزدیده شده توسط انگلستان


آخرین خبر/ این سنگ خیره کننده در Sovereign’s Sceptre قرار دارد، که در مراسم آخر هفته به عنوان تاجگذاری پادشاه چارلز سوم نمایش داده می شود. در حالی که جهان ممکن است از این منظره لذت ببرد، بسیاری احساس می کنند که زمان بازگرداندن جواهر به آفریقای جنوبی فرا رسیده است. در واقع، الماس باورنکردنی به دلیل ارتباطش با ملت آفریقا به عنوان "ستاره بزرگ آفریقا" شناخته می شود - که در ابتدا در نزدیکی پرتوریا، آفریقای جنوبی، در سال 1905 کشف شد.



به تحلیل سایت خبری یونی لد، در آن زمان، این کشور تحت سلطه بریتانیا بود و این سنگ 530 قیراطی به خانواده سلطنتی هدیه داده شد و بخشی از جواهرات تاج و تخت شد. اکنون به عنوان الماس کولینان نیز شناخته می شود و درخواست های زیادی برای بازگرداندن این جواهر به آفریقای جنوبی و نمایش در یکی از موزه های آن صورت گرفته است. پس از درگذشت ملکه الیزابت دوم در سال گذشته، طوماری که از خانواده سلطنتی خواسته بود این الماس را بازگرداند، این طومار بیش از 6000 امضا داشت.
همچنین درخواست هایی از آفریقای جنوبی برای خروج از کشورهای مشترک المنافع وجود داشت و یکی از نمایندگان مجلس گفت که بریتانیا به این کشور «آسیب رسانده است».


ویو زونگولا به تایمز گفت: «آفریقا خواستار غرامت برای تمام آسیب‌های وارد شده توسط بریتانیا شود، پیش‌نویس قانون اساسی جدید مبتنی بر اراده مردم و نه بریتانیا، و خواستار بازگرداندن همه طلاها و الماس های دزدیده شده توسط بریتانیا شود.»
در حالی که پادشاه چارلز اکنون برای تصاحب تاج و تخت آماده می شود، درخواست های جدیدی برای ترک این سنگ قیمتی از بریتانیا وجود دارد.

در آستانه تاجگذاری، طوماری جدید بیش از 8000 امضا از آفریقای جنوبی تهیه شده است.

از مقامات آفریقای جنوبی در این مورد گفت: "الماس باید به آفریقای جنوبی بیاید. این الماس باید نشانه غرور، میراث و فرهنگ ما باشد».
من فکر می‌کنم عموماً مردم آفریقا شروع به درک این موضوع کرده‌اند که استعمارزدایی فقط به این معنی نیست که مردم آزادی‌های خاصی داشته باشند، بلکه به معنای پس گرفتن آن چیزی است که از ما دزدیده شده است.»


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط