پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 05:21

کد خبر 46581

شنبه 16 اردیبهشت 1402 - 11:51:50


نابودی 99/99 درصد از باکتری‌های آب با این فیلترهای تصفیه


بازار/تصفیه آب با استفاده از فیلترها و مواد شیمیایی مختلفی که برای از بین بردن آلاینده‌های آن استفاده می‌شوند، انجام می‌گیرد. برخی از عوامل باکتریایی موجود در آب با استفاده از فیلتر ممبران حذف می‌شوند، اما برای از بین بردن دیگر عوامل میکروبی نیاز به استفاده از فیلترهایی مانند فیلتر UV و یا مواد شیمیایی مانند کلر است. 
فیلتر یو وی با استفاده از اشعه فرابنفش ساختار DNA میکرو ارگانیسم‌ها و میکروب‌ها را از بین می‌برد و باعث نابودی و حذف آنها از آب می‌شود. فیلتر UV معمولا در بخش پس تصفیه دستگاه‌های تصفیه آب بعد از تصفیه آب توسط فیلترهای ممبران نصب می‌شود.
کلر نیز از مواد شیمیایی پر استفاده برای ضد عفونی کردن آب است، که در بخش پیش تصفیه دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی به آب ورودی تزریق می‌شود. کلر برای ضد عفونی کردن و گندزدایی آب سال‌های زیادی مورد استفاده قرار گرفته است. نکته مهم در استفاده از این ماده شیمیایی تصفیه آب این است که مقدار اندکی از کلر می‌تواند باعث تخریب غشای فیلتر ممبران شود. بنابراین در بخش پیش تصفیه بعد از ضد عفونی آب توسط کلر از بی سولفیت سدیم برای حذف کلر استفاده می‌شود.


فیلتر را از شرکت معتبر تهیه کنید
حذف آلاینده‌های مختلف از آب نیاز به استفاده از فیلترهای اصل و با کیفیت دارد. بنابراین در زمان خرید فیلتر تصفیه آب ضمن این که باید فیلتر مناسب را با توجه به نیاز سیستم‌تان انتخاب کنید، باید از اصالت و عملکرد مطلوب محصول نیز اطمینان داشته باشید.
تشخیص اصالت فیلترها کار ساده‌ای نیست و حتی در برخی از موارد غیر ممکن است. تنها راه ممکن برای اطمینان از کیفیت فیلترهای تصفیه آب، مراجعه به فروشگاه‌ها یا وب سایت‌های معتبر است. در این صورت است که هم می‌توانید از اصالت کالا اطمینان داشته باشید و هم به دلیل حذف واسطه‌ها مناسب‌ترین قیمت را برای محصول خریداری شده هزینه می‌کنید.

به عنوان اولین بازار آنلاین تجهیزات آبی فیلتر آب و دیگر محصولات تصفیه آب و تجهیزات آبی خود را با همکاری معتبرترین وارد کنندگان و تولید کنندگان تامین می‌کند. علاوه بر این برای کمک به مشتریان خود جهت انتخاب محصول مناسب امکان مشاوره رایگان تلفنی را نیز ایجاد کرده است.

بهترین فیلتر تصفیه آب
فیلترهای تصفیه آب انواع مختلفی دارند که، با توجه به نوع و میزان آلاینده‌های موجود در آب از آنها استفاده می‌شود. از جمله بهترین و پرکاربرد ترین فیلترهای تصفیه آب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فیلتر الیافی
معمولا اولین فیلتر در دستگاه تصفیه آب است. فیلتر الیافی تصفیه آب برای حذف ذرات معلق ریز، گل و لای، شن و ماسه، زنگار لوله‌ها و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فیلتر از الیاف پلی پروپیلن تولید شده است.

فیلتر کربنی
فیلتر کربنی از کربن فعال تولید می‌شود. کربن فعال به دلیل مساحت سطحی زیادی که دارد، می‌تواند مقدار زیادی از آلاینده‌های آب را به خود جذب کند. فیلتر کربنی در مقیاس خانگی و نیمه صنعتی به ترتیب در اندازه‌های 10 و 20 اینچ اسلیم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در مقیاس صنعتی نیز فیلتر کربنی از مخزن به اضافه مقدار لازم از کربن اکتیو که داخل آن ریخته می‌شود، تشکیل شده است. 

فیلتر ممبران
فیلتر ممبران مهم ترین فیلتر در فرایند فیلتراسیون آب در دستگاه‌های تصفیه آب است. این فیلتر از غشای نیمه تراوا تشکیل شده است که به دلیل ریز بودن قطر منافذ تنها به مولکول‌های آب اجازه عبور می‌دهد. فیلتر ممبران باعث حذف آلاینده‌های آب با دقت بالای 98% می‌شود.

فیلتر یو وی
فیلتر یو وی تصفیه آب برای از بین بردن عوامل باکتریایی و میکرو ارگانیسم‌های آب استفاده می‌شود. این فیلتر با استفاده از اشعه فرابفنش باعث تخریب ساختار DNA میکرو ارگانیسم‌ها شده و آنها را از بین می‌برد.

فیلتر شنی
فیلتر شنی با استفاده از سیلیس یا شن برای حذف کدورت و ذرات معلق درشت آب کاربرد دارد. این فیلتر از مخزن و مقدار مورد نیاز سیلیسی که داخل آن ریخته می‌شود تشکیل شده است. فیلتر شنی در بخش پیش تصفیه دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی نصب می‌شود. 

فیلتر سختی‌گیر رزینی
فیلتر سختی‌گیر رزینی با استفاده از فرایند تبادل یونی انجام شده بین دانه‌های رزین، یون‌های فرم یونی رزین یا جایگزین یون‌های عامل سختی آب شامل منیزیم و کلسیم می‌کند. به این ترتیب از میزان سختی آب تا حد زیادی کاسته می‌شود.

تصفیه آب صنعتی بهترین انتخاب کارخانجات
تصفیه آب صنعتی با استفاده از روش‌های مختلفی قابل انجام است و بستگی به نوع کاربرد دارد که از کدام یک از روش‌های حرارتی یا فیلتراسیون تصفیه آب استفاده شود. در میان روش‌های مختلف تصفیه آب صنعتی که از گذشته تا کنون استفاده شده‌اند، تصفیه آب با کمک دستگاه‌های مجهز به فناوری اسمز معکوس بهترین دقت برای حذف آلاینده‌های آب و بهترین نتیجه در کیفیت آب تصفیه شده را داشته است.

تصفیه آب صنعتی با و روش اسمز معکوس دقت بالایی دارد و در صورتی که با توجه به نوع کاربرد صرفه اقتصادی داشته باشد، بهترین انتخاب است.

آب تصفیه شده توسط دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی برای کاربردهای مختلفی شامل تامین آب آشامیدنی، صنایع کشاورزی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، صنایع و کارخانجات مختلف، صنایع غذایی و نوشیدنی و به طور کلی هر کاربردی که نیاز به آب تصفیه شده با خلوص بالا داشته باشد، بهترین انتخاب است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط