جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 08:31

کد خبر 466444

پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 08:13:39


کارخانه متخلف خوراک دام و طیور در سبزوار مهر و موم شد


ایرنا/ یک کارخانه متخلف خوراک دام و طیور در سبزوار، به علت وجود ذرت آلوده به سم قارچ‌کش در انبار مواد اولیه، با شکایت دامپزشکی و با حکم قضایی مهر و موم شد.

دکتر برات‌الله زیدآبادی، رییس شبکه دامپزشکی سبزوار اظهار کرد: در بازدیدهای به عمل آمده از این کارخانه خوراک دام و طیور، حدود ۱۵ تن محموله ذرت آلوده به سم قارچ‌کش (توبرکلونازول) کشف و ضبط شد که نیمی از محموله در محل کارخانه آسیاب شده بود.
زیدآبادی افزود: بنا بر شکایت شبکه دامپزشکی، پرونده فرد خاطی که مصداق تهدید علیه بهداشت عمومی بود، به مراجع قضایی ارسال و با عنایت به سوابق قبلی این کارخانه حسب دستور دادستان شهرستان و دادیار شعبه اول دادسرای سبزوار، حکم پلمب آن صادر شد که این واحد متخلف توسط پلیس اماکن و کارشناسان نظارت شبکه دامپزشکی سبزوار مهر و موم شد.
وی اضافه کرد: در راستای شیوه نامه‌های سازمان دامپزشکی و با هدف تأمین سلامت و امنیت غذایی، مواد اولیه و محصولات تولیدی کارخانه‌جات خوراک دام و طیور زیر نظارت مستقیم کارشناسان شبکه دامپزشکی قرار دارند.
زیدآبادی تأکید کرد: کارخانه‌جات تولید خوراک دام و طیور نباید از هیچ گونه مواد اولیه بوجاری شده آغشته به سم، برای تولید محصولات خود استفاده کنند.
وی افزود: هر گونه فعالیت برای تهیه و تولید خوراک دام و طیور منوط به دریافت پروانه‌های بهداشتی لازم از اداره کل دامپزشکی استان است و تولید محصول بدون پروانه بهداشتی تخلف محسوب می‌شود و تولید هر گونه محصول در کارخانه‌جات خوراک دام و طیور نیازمند حضور مسئولان فنی و بهداشتی است.
رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار نیمه فروردین امسال از توقیف محموله ۱۵ تنی ذرت آغشته به سم قارچ‌کش در این واحد تولید خوراک دام و تشکیل پرونده در این خصوص خبر داده بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط