جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 08:31

کد خبر 466673

پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 10:46:46


سرقت ۲ کامپیوتر حاوی اطلاعات المپیک پاریس


فارس/دادستانی لیل از ۲ کامپیوتر دزدیده شده حاوی اطلاعات المپیک ۲۰۲۴ خبر داد.
دفتر دادستانی لیل گزارش داد که روز سه‌شنبه 2 کامپیوتر متعلق به یک مدیر مسئول برنامه ریزی سایت المپیک لیل از یک خودروی پارک شده در این شهر به سرقت رفته است.

این سرقت روز دوشنبه تقریباً در ساعت 18:30 رخ داد، اگرچه دسترسی به فایل‌های ذخیره شده در شبکه‌های کامپیوتری توسط بخش فناوری اطلاعات پاریس 2024 مسدود شد.کارول اتین دادستان لیل به سرعت به این وضعیت رسیدگی کرد و گفت: شکایت مدیر مسئول برنامه‌ریزی سایت المپیک لیل در رابطه با سرقت دو لپ‌تاپ که در سازمان برگزارکننده بازی‌ها بود دریافت شد.

وی افزود: تحقیقات برای شناسایی مظنون و تعیین ماهیت دقیق داده‌هایی که این کامپیوتر‌ها در رابطه با بازی‌های المپیک 2024 داشتند، در جریان است. به گفته یک منبع پلیس، این احتمال وجود دارد که یکی از کامپیوترهای دزدیده شده حاوی "نقشه های امنیتی" برای زیرساخت دهکده المپیک واقع در لیل باشد.

سخنگوی کمیته سازماندهی المپیک گفت: طبق رویه‌های پاریس 2024، تمام داده‌های ثبت‌شده در تجهیزات کامپیوتری پاریس 2024 رمزگذاری شده و با رمزهای عبور محافظت می‌شوند بنابراین به محض گزارش سرقت، کامپیوتر از راه دور قفل می‌شود.پیش از این یک کیف حاوی یادداشت‌ها و اطلاعات حساس در مورد بازی‌های المپیک از یک مهندس در شهرداری پاریس به سرقت رفت. مردی 23 ساله دستگیر و به هفت ماه حبس محکوم شد. یک منبع پلیس گفت که کیف حاوی یک کامپیوتر و دو USB با برنامه های امنیتی برای بازی‌های المپیک پاریس بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط