جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 06:45

کد خبر 466677

پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 13:20:00


کلاهبرداری مرد مشهدی با چک‌های بی‌محل نافرجام ماند


خراسان/ فردی که با خرید هزاران لیتر گلاب با چک‌های بی‌محل، قصد فروش نقدی و ارزان‌قیمت آن را در سایت دیوار داشت با عملیات پوششی پلیس مشهد، در ماجرای کلاهبرداری خود ناکام ماند.

مردی سراسیمه و نگران خود را به کلانتری شفای مشهد رساند و در حالی که تصاویری از گلاب‌های دوآتشه را در سایت دیوار به مأموران نشان می‌داد، گفت: مدتی قبل فردی به صورت نقدی 100 میلیون تومان گلاب از من خریداری کرد و سپس یک هفته بعد دوباره تقاضای دو محموله گلاب به ارزش 240 میلیون تومان داشت که این بار چند فقره چک به من داد ولی خیلی زود چک‌ها برگشت خورد و من متوجه شدم که در دام یک کلاهبردار افتاده‌ام .
وی ادامه داد: در حالی که هیچ کاری از دستم ساخته نبود ناگهان هنگام جست و جو در سایت دیوار به آگهی فروش گلاب‌ها برخورد کردم که با نصف قیمت واقعی آن و از مشهد برای فروش گذاشته شده بود. زمانی که فهمیدم این‌ها همان گلاب‌هایی است که مرد مشهدی از من خریده بود، بی‌درنگ به مشهد آمدم تا زندگی‌ام نابود نشود.
در پی هماهنگی‌های قضایی، بلافاصله گروهی پوششی از افسران دایره تجسس و اطلاعات و امنیت عمومی کلانتری شفا با راهنمایی‌های سرگرد احسان سبکبار (رئیس کلانتری) وارد عمل شدند و به عنوان خریدار 4 هزار لیتر گلاب با فروشنده قرار گذاشتند.
در همین حال افسران نفوذی به همراه مالباخته به نشانی مرد 43 ساله رفتند و او را در حالی دستگیر کردند که 481 بطری چهار لیتری گلاب را درون اتاق خواب انبار کرده بود.
این متهم بعد از انتقال به کلانتری گفت: قصد داشتم گلاب را با نصف قیمت بازار و سریع‌تر بفروشم تا کسی متوجه کلاهبرداری نشود اما نفهمیدم چگونه با مأموران انتظامی وارد معامله شدم و ... اکنون نیز پشیمانم و حاضرم خسارت‌های شاکی را پرداخت کنم.
بررسی‌های پلیس درباره جرایم احتمالی دیگر این فرد همچنان ادامه دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط