جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 08:12

کد خبر 466734

پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 11:56:00


برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بوئین‌زهرا


برنا/ مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قزوین از برگزاری جشنواره‌های گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و روستای خوزنین از توابع شهرستان بوئین‌ زهرا خبر داد.

علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قزوین با اعلام این خبر اظهار کرد: برگزاری جشنواره های گل محمدی و آیین گلابگیری با هدف معرفی آداب و رسوم و فرهنگ گل و گیاه، جذب گردشگر و افزایش رونق کسب و کارهای مرتبط با صنعت گل و گلاب در قزوین برگزار می‌شود.
وی افزود: این رویدادها از تاریخ 13 اردیبهشت ماه در مجموعه گردشگری تالار شهر قزوین و مجموعه گردشگری کشاورزی روستای خوزنین آغاز می‌شود.  
 مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین بیان کرد: جشنواره گل محمدی و آیین گلابگیری مجموعه تالار شهر از تاریخ سیزدهم به مدت 20 روز برگزار می‌شود که ویژه ‌برنامه این مراسم همراه با برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی – هنری در روز 19 اردیبهشت همزمان با آیین کهن پنجاه به‌در خواهد بود.  
وی افزود: جشنواره گل محمدی خوزنین برای دومین سال متوالی از تاریخ 13 تا 28 اردیبهشت در مجموعه گردشگری کشاورزی واقع در باغستان این روستا و ویژه‌ برنامه آن نیز در روز 20 اردیبهشت که در تقویم ملی روز گل محمدی نامگذاری شده، برگزار خواهد شد.
خزائلی یادآور شد: جشنواره‌های گل محمدی معمولاً با استقبال خوبی از سوی مردم و گردشگران روبه‌رو می‌شود که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌انجام شده در برگزاری این دو رویداد مهم، شاهد حضور گسترده علاقه‌مندان به آیین‌های سنتی و گردشگران در این مراسم باشیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط