جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 06:45

کد خبر 467029

پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 14:42:00


سخنگوی دولت: مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم


ایسنا/ سخنگوی دولت گفت: مجموع تجارت خارجی در فروردین ۱۴۰۳، ۱۰.۴ میلیارد دلار بوده است که نزدیک ۵۰ درصد بیشتر از فروردین ۱۴۰۲ است و مشکلی در تأمین منابع ارزی نداریم.

علی بهادری جهرمی در سفر دوروزه به شهرستان گلپایگان، در نشست با فعالان بخش خصوصی حوزه صنعت، معدن، مسکن، کشاورزی و اجتماعی شهرستان با اشاره به نتایج این جلسه و تصمیمات اتخاذشده، گفت: اینکه رهبر انقلاب به ما امر کردند که جهش تولید با مشارکت مردم داشته باشیم، یکی از روش‌های آن برگزاری چنین جلساتی است که فعالان بخش خصوصی، مسئولان ملی و مسئولان شهرستان هم زمان حضور داشته باشند تا چاره مشترکی برای امور بیاندیشیم و با هم مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: دولت در اینجا امکان واگذاری زمین دارد. شرط اینکه این طرح موفق شود این است که هر بخش همینطور به توانمندی و آورده خودش برای پیشبرد برنامه بیاندیشد و به میدان بیاید. اگر بخش‌های دیگر مانند شهرداری، بخش خصوصی و سایر نهادها نیز پا به میدان بگذارند، نه تنها مشکل مسکن مرتفع می‌گردد، بلکه در سطح کلان جهش تولید مدنظر با مشارکت مردم حاصل می‌شود.

سخنگوی دولت یادآور شد: کلید حل مشکلات در دست خودمان است. حتی در مسائلی که مشکل از بیرون به ما تحمیل می‌شود، خودمان می‌توانیم مسائل را حل کنیم و برای این امر نیازمند هم‌فکری و همدلی با جلسات این‌چنینی هستیم.

بهادری جهرمی با اشاره به وضعیت تجارت خارجی کشور و تأمین منابع ارزی لازم، تأکید کرد: مجموع تجارت خارجی در فروردین ۱۴۰۳، ۱۰.۴ میلیارد دلار بوده است که نزدیک ۵۰ درصد بیشتر از فروردین ۱۴۰۲ بوده است. بنابراین مشکلی در تأمین منابع ارزی نداریم.

در این جلسه که ‌حدود چهار ساعت به طول انجامید، نزدیک به ۲۰ نفر از فعالان مردمی بخش اقتصاد شهرستان در حضور سخنگوی دولت به بیان مطالبات و نقطه‌نظرات خود پرداختند. در این نشست همچنین معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی، دبیر کمیسیون مسکن هیات دولت، معاون اقتصادی استاندار اصفهان، فرماندار گلپایگان، امام جمعه گلپایگان و جمعی دیگر از مقامات ملی و محلی حضور داشتند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط