جمعه 30 شهریور 1403 - 20:00

کد خبر 46708

شنبه 16 اردیبهشت 1402 - 13:08:04


چرا جو بایدن در مراسم تاج گذاری چارلز سوم در انگلیس شرکت نمی کند؟


آخرین خبر/ جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، امروز در مراسم تاجگذاری تاریخی پادشاه چارلز، در غیبتی بسیار قابل توجه، حضور ندارد.
وی در عوض همسر خود یعنی بانوی اول ایالات متحده جیل را برای این روز فرستاده است.

به تحلیل خبرگزاری انگلیسی میرور، کاخ سفید تاکید می کند که این اقدامی جهت ابراز مخالفت یا اختلاف نیست و خاطرنشان می کند که این اولین بار است که یکی از اعضای خانواده رئیس جمهور در مراسم تاجگذاری پادشاه بریتانیا شرکت می کند.
بنابراین بایدن چه دلیلی برای عدم حضور در انگلیس دارد؟
این اولین بار نیست که رئیس جمهور ایالات متحده در این مراسم شرکت نمی کند - از سال 1776، هیچ رهبر ایالات متحده هرگز در این مراسم شرکت نکرده است و بایدن از سنت عدم رفتن روسای جمهور آمریکا پیروی می کند.
در سال 1953، رئیس جمهور دوایت آیزنهاور در مراسم تاجگذاری ملکه الیزابت دوم در سال 1953 شرکت نکرد.
در عوض، ارل وارن، فرماندار کالیفرنیا، جورج مارشال، وزیر امور خارجه سابق، و عمر بردلی، رئیس ستاد مشترک ارتش را فرستاد.

در مصاحبه ای با MSNBC که این آخر هفته پخش شد، بایدن به شوخی گفت که نمی تواند به مراسم تاج گذاری چارلز برود و با اشاره به این مصاحبه گفت، " فعلا که دارم مصاحبه می کنم".
رئیس جمهور در نشست با استفانی رول، خبرنگار MSNBC، ادعا کرد: "من نمی توانم در مراسم حضور داشته باشم."
این پیرمرد 80 ساله مدعی شد که به پادشاه گفته در تابستان برای کنفرانس ناتو در بریتانیا خواهد بود.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق - که احتمالاً در سال 2024 رقیب بایدن خواهد بود، به جی‌بی‌نیوز گفت که رقیبش به انگلیس «بی‌احترامی» می‌کند.
وی گفت: قطعاً او باید به عنوان نماینده کشورمان در اینجا حضور داشته باشد، من خیلی تعجب کردم، به نظرم این بی احترامی زیادی به انگلیس است که در مراسم نباشد. کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچ هیئت رسمی ایالات متحده در مراسم حضور ندارد.
صحبت های بایدن طی مصاحبه به شکلی بود که گویی وی کارهای مهمتری تا حضور در مراسم پادشاه انگلیس دارد، جمله وی «فعلا که درحال مصاحبه هستم» بسیار مورد توجه این رسانه انگلیسی قرار گرفته بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط