جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 07:42

کد خبر 467130

پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 15:28:55


مزیت حماس از زبان معاون رئیسی


ایرنا/ معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: یکی از مزیت‌های جنبش مقاومت حماس این بود که روایت اول را در اختیار داشت و تصاویر جنایت های رژیم صهیونیستی به سرعت در دنیا منتشر می شود و انحصار رسانه ای استکبار شکسته شده است.

به گزارش ایرنا، سید محمد حسینی روز پنجشنبه در نشست بررسی پیامدها و ابعاد عملیات وعده صادق در دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: برخی سعی کردند ایران را از انجام عملیات وعده صادق منصرف کنند و واکنش های گسترده ای انجام شد و همانطور که سخنگوی سپاه پاسداران اعلام کرد، ۱۰ کشور به کمک رژیم اسرائیل آمدند و لایه های مختلف دفاعی و پدافند قوی و به تعبیر خودشان گنبد آهنین را بکار بردند.

وی با اشاره به پیشرفت تسلیحاتی و نظامی ایران بیان کرد: روزی شهید تهرانی مقدم تلاش می کرد ما در این مسیر رشد پیدا کنیم و شب عملیات وعده صادق خیلی ها نخوابیدند و تا صبح بیدار بودند که ببینند چه اتفاقی رخ می دهد.

معاون امور مجلس رییس جمهور تاکید کرد: در عملیات وعده صادق ما ۲ یا سه هدف را بیشتر در نطر نداشتیم، اما همه اذعان داشتند اگر ایران ۵۰ نقطه را می خواست مورد هدف قرار بدهد، توان آن را داشت.

وی ادامه داد: در آمریکا و اروپا اساتید به میدان آمدند و شاهد تظاهرات هستیم، مسیر هموار شده است و خداوند نصرت خودش را شامل حال ما کرده است.

حسینی با اشاره به رخدادهای پاییز ۱۴۰۱ اظهار داشت: در بسیاری از دانشگاه های آمریکا وقتی اعتراض می کنند، ماهیت پلید و خشن حاکمان علنی می شود در حالی که این دانشجویان جایی را تخریب نمی کنند و آتش نمی زنند.

وی خاطر نشان کرد: در ایران چقدر افراد را به شهادت رساندند و نا امنی ایجاد کردند، اما امروز دانشجویان آمربکایی را تهدید، تعلیق و اخراج می کنند.

حسینی با بیان اینکه شبکه های فارسی زبان چگونه این نفاق و رفتار را توجیه می کنند ادامه داد: کسانی که دم از حقوق زن می زدند، چند هزار نفر زن در غزه شهید شدند و سکوت کردند، این سوالاتی است که پاسخی برای آن وجود ندارد.

معاون امور مجلس رییس جمهور با بیان اینکه بزرگان و شخصیت های ما حتی از قبل انقلاب بر حقانیت فلسطین تاکید داشتند، اضافه کرد: الان بعد از گذشت سالها دنیا متوجه درست بودن حرف ما شده و غرب زده های داخلی هم نمی توانند چهره غرب را بزک کنند و امروز کسانی که یهودی ستیزی را به ایران نسبت می دادند، خلع سلاح شدند.

حسینی گفت: در برخی دانشگاه ها اطلاعات لازم راجع به فلسطین و مبارزه با صهیونیست و استکبار وجود ندارد که باید با جهاد تبیین و روشنگری به سوالات پاسخ داده شود.

معاون امور مجلس رییس جمهور با اشاره به مجاهدت های سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: مایک پمپئو وزیر اسبق خارجه آمریکا در کتابش از اقتدار، محبوبیت و فکر این سردار بزرگ تعریف کرده است.

وی با اشاره به اینکه خون و مظلومیت اقشار مختلف مردم غزه هدر نمی رود و اثر خودش را دارد گفت: این مظلومیت دنیا و مردم آمریکا را بیدار کرده است و وعده رهبر معظم انقلاب محقق خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه یکی از دلایل موفقیت های اخیر به خاطر این بود که ما به دوگانه میدان و دیپلماسی اعتقاد نداریم، ادامه داد: اگر در گذشته موانعی برای ما ایجاد در زمینه نظامی ایجاد می کردند، این مسائل الان وجود ندارد.

وی با اشاره به پیشرفت های نظامی کشور تصریح کرد: خیلی از کشورهای دنیا برای خرید سلاح از کشور ما در صف هستند و در عملیات وعده صادق شورای عالی امنیت ملی تشکیل و کارها تقسیم شد و همه جناح ها و گرایش های سیاسی در این رابطه وحدت و وفاق داشتند.

معاون امور مجلس رییس جمهور تصریح کرد: پس از عملیات وعده صادق رییس‌جمهور به سفر استانی و کشورهای پاکستان و سریلانکا سفر کردند و طمانینه و آرامش کشور را نشان دادند.

حسینی اضافه کرد: عملیات وعده صادق نقطه عطف و تحولی در منطقه ایجاد کرد و واقعیات این عملیات شفاف بیان شده است.

وی ادامه داد: کارها و فعالیت های زیادی در کشور در حال انجام است و در بحث دیپلماسی موفقیت هایی داریم و در همین سفر اخیر رییس جمهور پروژه بزرگی افتتاح شد که۵۰۰ میلیون دلار درآمد برای ما داشت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط