جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 10:05

کد خبر 467135

پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 15:33:39


پیست یادگار امام، میزبان بانوان علاقه‌مند به ورزش موتورسواری


نصر/ مؤسس باشگاه موتورسواری و اتومبیلرانی تبریز گفت: موتورسواری نیازمند آمادگی جسمانی بالا است و همه بانوان علاقه‌مند می‌توانند در انواع این رشته و دیگر رشته‌های اتومبیلرانی نیز فعالیت کرده و اوقات فراغت خود را با یادگیری مهارت های متعدد پر کنند.

با برگزاری تور رسانه‌ای هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی «تبریز» برای بانوان خبرنگار علاقه‌مند به این رشته، حامد بناآبادی، مؤسس این باشگاه با بیان مطالبی در ارتباط با سابقه موتورسواری و نیز انواع موتور و کارکردهایشان اظهار کرد: بیش از یک و نیم سال است که هیات موتورسواری و اتومبیلرانی تبریز میزبان بانوان علاقمند به موتورسواری است. این باشگاه با برگزاری کلاس‌های آموزش به‌صورت تخصصی فضایی امن و آرام را برای بانوان فراهم ساخته است.
بناآبادی هدف از ایجاد این باشگاه را فرهنگ‌سازی و استفاده درست از موتور دانست و گفت: در این باشگاه برگزاری دوره‌های آموزشی مبتدی تا حرفه‌ای انجام می‌‌شود و در حال حاضر بعد از تهران دومین کلانشهر در حوزه موتورسواری بانوان از نظر زیرساختی، آموزشی، مسابقاتی و ... هستیم.
مؤسس این باشگاه افزود: ما سعی داریم بانوان تبریزی را برای مسابقات کشوری اعزام کنیم.
مربی رسمی هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان ابراز کرد: موتورسواری نیازمند آمادگی جسمانی بالا است و همه بانوان علاقه‌مند می‌توانند در انواع این رشته و دیگر رشته‌های اتومبیلرانی نیز فعالیت کرده و اوقات فراغت خود را با یادگیری مهارت های متعدد پر کنند.
بناآبادی تصریح کرد: این باشگاه در کلاس های دو الی سه جلسه به‌صورت تئوری نکات کامل در مورد موتورسیکلت‌ها را آموزش داده و پس از آن با پشتیبانی کامل از مهارت جویان به‌صورت عملی در پیست موتورسواری یادگار امام آموزش داده و تمرین می‌کنند تا بانوان موتور سوار بتوانند مهارت کافی را کسب کرده و در این حوزه فعالیت داشته باشند.
وی اذعان کرد: متاسفانه فرهنگ سازی درست و کامل در رابطه با موتورسواری و قواعد و قوانین آن انجام نشده و ۷۰ در صد تصادفات موتورسواری منجر به ضربه مغزی و مرگ می‌شوند چرا که افراد بدون توجه به قوانین، لباس‌ها و کلاه‌های مخصوص موتورسواری به استفاده از موتور اقدام می‌کنند. 
مربی رسمی هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان ادامه داد: اما در هیئت موتورسواری تبریز توجه و تأکید ما بر سلامت بانوان موتورسوار است که با نظارت کامل در محیطی مناسب تلاش می‌کنیم تا بانوان بتوانند به بهترین شکل در این رشته فعالیت داشته باشند.
مؤسس این باشگاه افزود: در حال حاضر شهر تبریز دومین کلانشهر پس از تهران در حوزه موتورسواری بانوان از نظر زیرساختی، آموزشی، مسابقاتی و ... است که خدمات لازم را برای فعالیت بانوان ارائه می‌دهد و ما سعی داریم بانوان تبریزی را برای مسابقات کشوری اعزام کنیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط