جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 14:36

کد خبر 467189

پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 16:46:40


فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد


ایرنا/ هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از عصر فردا جمعه تا صبح روز یکشنبه آینده، ناامن اعلام کرده است.

هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریان هوا و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.
هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد نیز تا ۱۶ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا ۱.۵ متری در مناطق نزدیک ساحل و در فرا ساحل نیز تا ۲.۵ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.
هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های سبک و تفریحی، احتما غرق شدن شناورهای صید کیلکا، اختلال در تردد شناورهای نیمه سنگین و اختلال در فعالیت های بندری از جمله تخلیه و بارگیری و اختالال در ورود و خروج شناورها به حوضچه بناد را نیز به همراه خواهد داشت.
هواشناسی مازندران در این اخطاریه علاوه بر تاکید بر لزوم احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد شناورهای سبک و در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی، تردد قایق ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی و همچنین صید پره و کیلکا را نیز در این مدت ممنوع اعلام کرده است.
مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.




پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط