جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 12:05

کد خبر 467347

پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 19:55:27


اعتراض، اعتصاب و تعطیلی در کمین «جشنواره کن»


ایسنا/ قرار است حدود ۲۰۰ نفر از کارکنان جشنواره کن در جریان برگزاری دوره آتی این جشنواره دست به اعتراض نسبت به شرایط کاری خود بزنند.
۲۰۰ نفر از کارکنان جشنواره فیلم کن به همراه کارکنان جشنواره های دیگر در سراسر فرانسه  در حال برنامه ریزی برای تظاهرات در طول این رویداد بر سر حقوق خود هستند.
به گزارش دد لاین، یش از دویست نفر از کارکنان بخش رسمی، بازار فیلم و بخش های جنبی کن در نظر دارند نسبت به شرایط کاری و حقوق پایین خود در افتتاحیه های بخش های جنبی، در روز نمایش فیلم های پر ستاره و در طول جشنواره به تظاهرات پرداخته و از احتمال اعتصاب و متوقف کردن فعالیت های کاری خود را هم مطرح کرده‌اند. 
این گروه با عنوان «زیر پرده های سینما، زباله ها، مجموعه کارکنان در مخاطره جشنواره های فیلم»، که از یکی شعار معروف شورش های ماه مه ۱۹۶۸ فرانسه برداشت شده است، رهبری اعتراض ها را بر عهده دارد. 
کارکنان جشنواره فیلم دیگر فرانسه مانند جشنواره مستقل بوردو، جشنواره لومیر لیون و جشنواره بلفورت به این حرکت ملحق شده اند. در میان کارکنان اعتراضی جشنواره کن، اعضای هیات انتخاب، مسئولان بخش رسانه ها، کارکنان بازار، مسئولان نمایش  و مسئولان فنی و اداری نیز دیده می شوند.
منابع خبری اعلام کرده‌اند آنها قصد دارند در مراسم افتتاحیه بخش دو هفته کارگردانان، هفته منتقدان و «ACID» کن اعتراض خود را به گوش دیگران برسند و همچنین در طول این رویداد ۱۲ روزه که از ماه می آغاز می شود، تظاهراتی را برگزار خواهند کرد. 
ماهیت اعتراضات در حال حاضر مخفی است، اما این گروه قصد دارد روز پنجشنبه برای نهایی کردن استراتژی خود جلسه ای برگزار کند. منابعی به ددلاین خبر داده‌اند که اشکال مختلفی از اقدام روی میز است، از جمله اعتصاب کامل کارگری که باعث می‌شود ده‌ها کارگر در جشنواره کار خود را به طور کامل کنار بگذارند.
هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن از ۱۴ تا ۲۵ می ۲۰۲۴ (۲۵ اردیبهشت‌ماه تا ۵ خردادماه) برگزار می‌شود و امسال «گرتا گرویگ» کارگردان آمریکایی ریاست هیات داوران را بر عهده دارد و «جورج لوکاس» خالق سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» و استودیو ژاپنی جیبلی هم با دریافت جایزه نخل طلای افتخاری مورد تقدیر قرار خواهد گرفت. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط