شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 08:32

کد خبر 468325

شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 10:45:00


استقبال حماس از به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین توسط ترینیداد و توباگو


ایرنا/ جنبش حماس جمعه شب در بیانیه‌ای از اقدام کشور ترینیداد و توباگو مبنی بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد.

به گزارش  خبرگزاری شهاب فلسطین، حماس در این بیانیه اعلام کرد: از اقدام دولت ترینیداد و توباگو مبنی بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال می‌کنیم و آن را موضعی در حمایت از حق مردم فلسطین بر سرزمین و میهن خود در زمانی می‌دانیم که آنها در معرض آوارگی و نابودی در نوار غزه به دست رژیم صهیونیستی نازی هستند.

حماس در این بیانیه افزوده است: از همه کشورها می‌خواهیم که از حق مردم ما بر سرزمینشان برای برپایی کشور مستقل خود به پایتختی قدس حمایت کنند و اقداماتی را انجام دهند که اشغالگران و سران آن را مجبور به توقف نسل‌کشی کنند.

دولت ترینیداد و توباگو پیش تر اعلام کرده بود کشور فلسطین را به شکل رسمی به رسمیت شناخته است.

دولت ترینیداد و توباگو در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که این اقدام به صلح پایدار در منطقه کمک می‌کند.

در بیانیه دولت ترینیداد و توباگو همچنین آمده است: به رسمیت شناختن کشور فلسطین یک امر اخلاقی و عادلانه و بیانگر خواسته‌های مشروع ملت فلسطین و حمایت از آنها است.

پیشتر «ریاض منصور» سفیر و نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل متحد از رایزنی‌های جاری در زمینه به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی چند کشور خبر داده بود.

ترینیداد و توباگو (Trinidad and Tobago) با نام رسمی جمهوری ترینیداد و توباگو کشوری جزیره‌ای در دریای کارائیب واقع در شمال آمریکای جنوبی است. این کشور در فاصله ۱۱ کیلومتری سواحل ونزوئلا و ۱۳۰ کیلومتری سواحل گرانادا واقع شده و به خاطر ذخایر نفت و گاز خود معروف است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط