شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 08:22

کد خبر 468362

شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 09:16:50


سیل و سرما در راه خراسان شمالی


ایرنا/ رئیس اداره پیش‌‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: دمای هوای استان در مناطق مختلف با تقویت سامانه بارشی از امروز (شنبه) چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش یافت و احتمال بارش شدید و سیلاب وجود دارد.

مظاهر عظیم‌زاده، رئیس اداره پیش‌‌بینی هواشناسی خراسان شمالی اظهار کرد: سامانه بارشی از امروز در استان فعال شد که سبب وزش باد لحظه‌ای نسبتا شدید، بارش باران و در بعضی از ساعت‌ها رگبار باران و رعد و برق می‌شود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: بارش تگرگ در نقاط مستعد بویژه در نیمه جنوبی استان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه تا اوایل امشب فعال است گفت: این سامانه بارشی بیشتر نقاط استان بویژه نیمه جنوبی استان یعنی شهرستان های شیروان، فاروج، اسفراین، بام و صفی آباد، گرمه، جاجرم و بخش هایی از بجنورد را در بر می گیرد.

عظیم‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به رگباری بودن بارش ها آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: مردم استان در مناطق مختلف امروز کاهش دمای هوا به میزان چهار تا ۶ درجه سانتیگراد را تجربه می کنند.

هشدار سیلاب

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی نیز در این خصوص گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش‌های رگباری و سیلابی شدن مسیل‌های استان، مردم و گردشگران از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

غلامرضا شفیق اظهار کرد: با توجه به پیش بینی بارش های رگباری برای امروز، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها در استان دور از انتظار نیست.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط