شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 07:45

کد خبر 468369

شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 09:22:17


حجم ذخایر سدهای استان اردبیل به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید


ایرنا/ معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اعلام کرد: حجم ذخایر سدهای این استان به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید در حالی که سال قبل در همین ایام، ذخایر مخازن سدها ۱۳۲ میلیون متر مکعب بود.

حمید فضائلی، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی ذخایر سدهای استان اردبیل اظهار کرد: هم اینک ۳۲ درصد از حجم مخازن سدهای این استان پر شده است.

وی افزود: سد یامچی به عنوان مهم ترین سد استان به دلیل تامین آب شرب شهر اردبیل، شهرها و روستاهای مرکز استان در حال حاضر حدود ۲۶.۵ میلیون متر مکعب آب دارد.

وی خواستار صرفه جویی در مصرف آب در اردبیل شد و بیان کرد: با توجه به این که حجم مخزن سد یامچی نسبت به سال قبل در همین ایام پنج درصد کاهش دارد، صرفه جویی در مصرف آب در همه بخش ها ضروری است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اضافه کرد: سد سبلان مشگین شهر نیز هم اینک ۳۸.۵ میلیون متر مکعب ذخیره دارد که این رقم پنج میلیون متر مکعب نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر است.

وی اظهار کرد: ذخایر سدهای ارس و خداآفرین به عنوان دو سد تامین کننده آب شرب و به خصوص کشاورزی شمال استان اردبیل، نسبت به سال گذشته وضعیت مناسبی دارند و برنامه ریزی لازم برای استفاده مطلوب از ذخایر این ۲ سد در شمال استان انجام شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط