شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 09:54

کد خبر 468414

شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 10:03:42


میزان بارش‌ها در استان کرمانشاه اعلام شد


ایرنا/ رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: سامانه بارشی نیرومندی که از هفته گذشته وارد استان شده به‌طور میانگین موجب ۴۸ میلی‌متر بارندگی شده است.

سعید قاسمی، رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه این سامانه بارشی از روز سه‌شنبه هفته گذشته وارد استان شده و در بیشتر نقاط استان موجب بارش‌های بسیار مطلوبی شده است اظهار کرد: بیشترین میزان بارندگی از شهر روانسر با ۱۰۰ میلی‌متر گزارش شده است و شهرهای ماهیدشت با ۷۴، کرمانشاه با ۶۷، پاوه با ۶۶ و جوانرود با ۶۵ میلی‌متر بارندگی در رتبه های بعدی پربارش‌ترین نقاط استان بودند .

وی با بیان اینکه این سامانه تا عصر امروز در استان فعال خواهد بود افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین ۴۴۸ میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال زراعی گذشته این میزان ۲۲ و در مقایسه با دوره بلند مدت ۱۱ درصد افزایش نشان می دهد.

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: این سامانه بارشی قوی در بیشتر نقاط استان باعث بارش شده است که کمترین میزان آن در ایستگاه سومار و به میزان سه میلی متر به ثبت رسیده است.

۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه/ روانسر با ۱۰۰ میلی متر رکورددار است

قاسمی یادآور شد: این سامانه بارشی در شهر کرمانشاه نیز موجب ۶۷ میلی متر بارش شد که با احتساب این میزان مجموع بارش های سال زراعی جاری در این شهر به ۴۷۳ میلی متر رسید که در مقایسه با سال زراعی گذشته ۲۹ درصد افزایش نشان می دهد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط