شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 11:21

کد خبر 468650

شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 15:28:00


نذار خانواده شوهر این رازتو بفهمنن


نمناک/ نحوه رفتار با خانواده شوهر هیچ قانون دقیقی ندارد. این خود زوج ها هستند که باید حد و مرزها و نوع رابطه را مشخص کنند و از آنجایی که هر زوج و خانواده ای معیارها، قوانین، اخلاق ها و رفتارهای خاص خود را دارند نمی توانیم نوع رابطه خود را با دیگران مقایسه کنیم و یا برای زندگی دیگران باید و نبایدهای تعیین کنیم. اگر خانواده همسرتان حساس و دارای اخلاق های به خصوصی هستند، برخی از حرف ها را در مقابل آنها نگویید و به صورت راز نزد خود حفظ کنید زیرا دردسر ساز و موجب دلخوری خواهند شد. در ادامه این بخش رازهایی را عنوان می کنیم که خانواده همسرتان نباید بفهمند.

اجازه نده بفهمن با خانواده ات مشکل داری
لازم نیست تمام حرف ها و ریز روابط خانوادگیتان را در مقابل خانواده همسر عنوان نمایید، اگر با خانواده تان مشکل دارید، اگر آنها از شما حمایت نمی کنند، اگر برای شما خانواده خوبی نبودند و... با خانواده همسرتان درباره این موارد صحبت نکنید زیرا ممکن است در صورت بروز اختلاف این موضوعات را عنوان کنند و مشکلات را به رختان بکشند.

تعریف خانوادت رو به صورت افراطی نکن
بسیاری از عروس خانم ها در نزد خانواده همسر بسیار از خوبی های خانواده خود، دستپخت مادر، اخلاق خواهر و... تعریف می کنند، تعریف بیش از حد موجب می شود که حسادت خانواده همسر برانگیخته شده و این حرف ها را به خودشان گرفته و سوء تفاهم پیش آید.

از ضعف های خودت نگو
شما باید با خانواده همسرتان مرزهایی داشته و از صمیمیت بیش از حد پرهیز کنید. صمیمیت بیش از حد باعث می شود که شما حرف هایی را چون کاستی ها و ضعف هایتان بزنید که بعدا به ضررتان تمام شودپس هیچ وقت از ضعف هایت نگو مثلا نگو من اصلا درسم خوب نبوده، تو خونه پدرم آشپزی بلد نبودم و....

اجازه نده متوجه وضعیت مالیت بشن
بهتر است کمی خوددار باشید و از وضعیت مالی خودذ در مقابل خانواده همسرتان چیزی نگویید. لازم نیست که خانواده همسر شما چیزی درباره وضعیت خوب و یا بد مالی بداند، اگر مجبور به قرض گرفتن شدید این کار را خودتان انجام نداده و اجازه دهید همسرتان پول قرض بگیرد.

بیش از حد از شوهرت تعریف نکن
همه خانواده ها مانند هم رفتار نمی کنند، بسیاری از مادرشوهرها از اینکه پسرشان به همسر کمک کرده و او را در بیماری و... درک می کند، خوشحال می شوند اما در برخی خانواده ها تعریف بیش از حد عروس خانم موجب تحریک و حسادت خانواده شده و آ؛نها می گویند که چرا در مجردی این کارها را انجام نمی داده و موجب بروز اختلافاتی می شوند پس بیش از حد از همسر تعریف نکنید.

مشکلات و دلخوری هات رو مطرح نکن
در مقابل خانواده همسر کمی خوددار باشید و مشکلات و مسائل زندگی مشترکتان را مطرح نکنید زیرا این کار باعث دخالت خانواده در زندگی شما شده و مشکلات نه تنها حل نمی شود بلکه پیچیده تر نیز می گردد.

از گذشته ات چیزی نگو
لازم نیست که خانواده همسر شما در مورد گذشته و آنچه برای شما پیش آمده بدانند، در مورد گذشته تان قبل از ازدواج تنها با همسرتان صحبت نمایید و آنچه در گذشته اتفاق افتاده و می دانید تمام شده و مشکلی برایتان ایجاد نمی کند را باز گو نکنید.

جزئیات زنانگی را به هیچ کس نگویید
بسیاری از خانم ها عادت دارند وقتی با هم می نشیند از جزئیات زنانگی خود صحبت کنند، این کار بسیار اشتباه است و موجب صمیمیت نخواهد شد، هرگز اجازه ندهید که کسی از رابطه زناشویی شما باخبر شود زیرا اینگونه به خودش اجازه خواهد داد در مورد خصوصی ترین مسائل نظر دهد و دلخوری ایجاد نماید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط