شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 20:17

کد خبر 469139

یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 07:57:24


اجرای رزمایش مشترک نیروهای زمینی، هوایی و هوانیروز ارتش در پایگاه شکاری دزفول


فارس/ نیروهای هوایی، زمینی و هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در میدان تیر پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول نیروی هوایی ارتش یک رزمایش مشترک برگزار و جمعی از دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش از آن بازدید کردند.

جمعی از دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش از رزمایش مشترک نیروهای هوایی، زمینی و هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در میدان تیر پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول نیروی هوایی ارتش بازدید کردند.
دوره معارف جنگ چیست؟
دوره نظری هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی طی چند روز در یکی از دانشگاه‌های افسری ارتش برگزار می‌شود و سپس دانشجویان به دوره عملی و آموزش میدانی در منطقه جنوب از دوکوهه تا بندر امام اعزام می‌شوند.
در آموزش عملی، فرماندهان، پیشکسوتان و طراحان عملیات‌ها نیرو‌های مسلح ۱۱ عملیاتی که در منطقه جنوب انجام شده را برای دانشجویان بیان می‌کنند. در این دوره شخصیت‌های برجسته‌ای عملیات‌های سپاه و ارتش را در دوران دفاع مقدس را بیان خواهند کرد.
دانشجویان پس از آموزش دوره نظری، وارد دوره عملی می‌شوند و با جغرافیا و ژئوپولتیک منطقه آشنا و فرهنگ حماسه و غیرت رزمنده‌های دفاع مقدس به دانشجویان منتقل می‌شود.
در پایان این دوره نیز، دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در پایگاه شکاری وحدتی در دزفول از نزدیک یک رزمایش مشترک هوایی-زمینی را مشاهده می‌کنند.
اهمیت برگزاری دوره معارف جنگ برای دانشجویان افسری ارتش
امیر سرتیپ آراسته رئیس هیأت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی با بیان اینکه دوره عملی و میدانی این رویداد در چند روز برگزار می‌شود، گفت: در این دوره تدبیر، علم، حکمت، غیرت، حماسه، ایثار، معنویت و عرفان دفاع مقدس به دانشجویان منتقل می‌شود.
وی همچنین افزود: این دوره تاثیرگذارین دوره نظری، معنوی و علمی برای دانشجویان است و دانشجویان زندگی آینده خود را بر اساس معنویت و علمی که آموزش دیدند، برنامه‌ریزی می‌کنند.
آینده ارتش و ایران اسلامی در دست جوانان است
امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی در جمع دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش گفت: در روزهای اول جنگ تحمیلی این نیروی هوایی قهرمان بود که با تقدیم شهدای بزرگی از جمله شهید اردستانی وارد میدان شدند و برای دفاع از اسلام، کیان اسلامی و شرف ایرانی با نیروهای تا بُن مسلح رژیم بعث جنگیدند.
وی افزود: این پایگاه پایگاهی بود که دستور تخلیه آن را داده بودند ولی مردان مرد آن زمان که جان در کف اخلاص داشتند  تا قطره آخر خون ایستادند و با اقتدار و شجاعت جنگیدند.
امیر واحدی با اشاره به سختی های نبرد در جنگ تحمیلی تصریح کرد: در زمان دفاع مقدس  پرسنل نیروی هوایی بمب‌ها را روی دوش می‌گذاشتند و در سریع ترین زمان ممکن  هواپیماها را مسلح و آماده نبرد و عملیات می‌کردند.
فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان خطاب به دانشجویان افزود: آینده ارتش و ایران اسلامی در دستان شما جوانان است. نظام جمهوری اسلامی افسری می‌خواهد که دو بال تخصص و تعهد داشته باشد که این دو بال در گرو ایمان و اعتقاد قوی است.
نیروی هوایی ارتش نوک پیکان عملیات‌ها در دفاع مقدس
امیر سرتیپ دوم خلبان جواد ولدی فرمانده پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول ضمن خوش آمدگویی به فرماندهان، میهمانان، پیشکسوتان و دانشجویان افسری به عملیات‌های متعدد پایگاه در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نیروی هوایی ارتش چه در حمله به دشمن و چه در دفاع از میهن در نوک پیکان قرار داشت.
وی با اشاره به اینکه آثار حملات دشمن بر ستون و دیوارهای این پایگاه باقی مانده است، تصریح کرد: در هر مکان از این پایگاه که قدم بر می‌دارید روزی شهدای بزرگی در نبرد حق علیه باطل کار و فعالیت و عاشقانه جان خود را برای دفاع از وطن و ارزش‌های اسلام تقدیم کرده اند و ادامه راه شهدا تکالیف شرعی همه ما سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط