شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 19:25

کد خبر 469173

یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 08:29:39


حمل‌و‌نقل ریلی یزد قربانی درگیری‌های مسئولان 


باشگاه خبرنگاران/ نائب رئیس دفاتر خدمات مسافرتی یزد گفت: با بی مدیریتی صورت گرفته یک رام قطار افزوده شده از یزد در دعوای بین راه آهن و شرکت رجا گرفته شد.

محمد مهدی رجایی‌فرد، نائب رئیس دفاتر خدمات مسافرتی یزد اظهار کرد: احتمالاً به علت تردد قطار‌های باری، قطار مسافرتی مسیر یزد حذف شده است. 

وی با بیان اینکه فاجعه‌ای بزرگ در بحث حمل و نقل ریلی یزد رقم خورده که امروز موجب گلایه بسیاری از ماست، افزود: از ایام کرونا به هر بهانه‌ای بود چند قطار از مسیر یزد حذف کردند و بعد از دو سال پیگیری استاندار محترم، نمایندگان مجلس و بخش خصوصی و مسئولان راه آهن یزد این قطار سریع السیر به یزد آمد و قرار بود دو رام از این قطار به یزد بیاید.

وی ادامه داد: با عدم مدیریتی که شکل گرفت همین یک رام قطار افزوده شده نیز از یزد در دعوای بین راه آهن و شرکت رجا گرفته شد.

رجایی فرد با اشاره به اینکه احتمالا به علت تردد قطار‌های باری قطار مسافرتی مسیر یزد حذف شده است، تصریح کرد: این خواسته زیادی نبود که روزانه ۶۰۰نفر ظرفیت از حمل و نقل ریلی یزد حذف شد و در حالیکه دو هفته ای است این قطار حذف شده و قرار بود پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه مدیران راه آهن وعده‌های زیادی دادند که به زودی مشکل حل می شود، گفت: طی دو هفته گذشته هیچ کدام اقدامی نکرده اند. از سوی دیگر شهر‌هایی مانند شیراز، اصفهان، کرمان و دیگر همجواران ما هرکدام روزانه چهار تا پنج قطار دارند اما استان یزد روزانه تنها یک قطار ترنست داشت که آن نیز حذف شده است.

مدیرکل راه آهن استان  یزد گفت: دوسال وقفه قطار ترنست یزد - تهران به دلیل تعمیرات بود که با پیگیری‌ها یک رام قطار ۰۵، ۱۵ و ۱۶ برای مسیر یزد – تهران اختصاص یافت، قطار ۰۵ ذخیره در یزد، ۱۵ ذخیره در تهران و قطار ۱۶ در مسیر یزد و تهران رفت و برگشتی خدمات دهی به مسافران داشت.

وی ادامه داد: این قطار در پنجم بهمن ماه در ریل قرار گرفت اما دوبار شاهد خرابی بودیم و بههمین دلیل قطار ذخیره کار انتقال مسافران را انجام داد و اکنون این قطار با مالکیت بخش خصوصی در حال تعمیرات است. البته دوباره این قطار‌ها سرویس دهی خواهد داشت و با تاکید‌های مکرر برنامه ریزی‌ها بر این است این سه رام در مسیر یزد –تهران باشند و از چرخشی شدن و حذف جلوگیری شود. 

مدیرکل راه آهن استان یزد گفت: با حذف این قطار طی ده روز گذشته، قطار یزد –تهران، چهار سالن با ظرفیت ۶۰ نفر به صورت یک روز در میان اضافه شد تا همشهریان دچار مشکل نشوند. 

معصومی افزود: به زودی هم شاهد در مدار قرار گرفتن قطار دیگر بعد از تعمیرات خواهیم بود. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط