شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 17:03

کد خبر 469349

یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 10:08:20


استان یزد رتبه اول افزایش بارندگی در سال زراعی جاری کشور شد


ایرنا/ معاون فنی و شبکه دیده‌بانی اداره کل هواشناسی یزد گفت: این استان رتبه اول رشد بارندگی در کشور در سال زراعی جاری را تا این ساعت با ۳۳ درصد افزایش نسبت به میانگین یکسال کامل آبی، از آن خود کرد.

احسان‌الله دهقانی، معاون فنی و شبکه دیده‌بانی اداره کل هواشناسی یزد اظهار کرد: میانگین بارش استان از ابتدای سال زراعی ۴۰۲- ۴۰۳ تا ۱۵ اردیبهشت سالجاری به ۱۱۴.۶ میلیمتر رسیده که نسبت به میانگین بلند مدت مشابه تا این تاریخ ۴۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه میانگین بارش یک سال کامل آبی در استان ۸۶ میلیمتر می باشد، اضافه کرد: تاکنون تنها ۱۰ استان بارش های بیشتر از میانگین بارش نرمال خود را تا نیمه اردیبهشت داشته‌اند.

دهقانی تصریح کرد: اگرچه این از لطف خاص و ویژه خداوند به استان بوده است اما ذکر این نکته ضروری است که به علت خشکسالی های سال های گذشته و مصرف زیاد آب، منابع آبی در استان کاهش داشته بنابر این هنوز تا جبران عقب ماندگی های آبی فاصله زیادی داریم و باید در مصرف آب رعایت صرفه جویی را داشته باشیم.

اردیبهشت ماه امسال از پر باران ترین ماههای استان یزد در چند سال اخیر بوده است بطوریکه بارشها در تفت با رقم ۵۱ میلیمتر طی ۲۷ سال گذشته بی سابقه بوده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط