شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 17:16

کد خبر 469371

یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 11:03:00


رگبار پراکنده باران و رعدوبرق در برخی مناطق هرمزگان


ایلنا/ بنا بر اعلام هواشناسی هرمزگان، امروز در برخی نقاط استان هرمزگان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می‌شود.

مجتبی حمزه نژاد، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: امروز در برخی از نقاط استان از جمله مناطق غربی و شمالی، ارتفاعات و با احتمال کمتر برخی مناطق مرکزی، شرقی و دریایی استان رگبار پراکنده باران و رعد و برق با احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و چرای دام در ارتفاعات به‌ویژه در غرب و شمال استان اجتناب شود.
وی گفت: امروز خلیج فارس با وزش باد‌های جنوب شرقی و تنگه هرمز با وزش باد‌های جنوب غربی نسبتاً مواج خواهد شد. همچنین در پاره‌ای نقاط به‌ویژه در خلیج فارس احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای همراه با رگبار باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.
حمزه نژاد افزود: در ساعات بعدازظهر روز یکشنبه با افزایش باد‌های جنوب غربی - شمال غربی دریا نسبتا مواج خواهد شد. سرعت باد در تنگه هرمز و بخش‌هایی از خلیج فارس گاهی به بیش از ۳۶ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید که توصیه می‌شود در این مدت شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناور‌ها در نظر گرفته شود.
وی گفت: به لحاظ دمایی از امروز تا اواسط هفته روند افزایشی دمای بیشینه خواهد داشت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط