شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 21:03

کد خبر 469451

یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 11:22:00


میدان عرضه دام زنده در شهرستان شهرکرد احداث می‌شود


ایسنا/ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: احداث میدان عرضه دام زنده در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است. 

 سید عباس میراحمدی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: به منظور رصد قیمت و نظارت بر خرید و فروش دام و مبارزه با قاچاق دام، میدان عرضه دام در اراضی شهرستان شهرکرد احداث خواهد شد.

میر احمدی افزود: با احداث میدان عرضه دام می‌توان بر قیمت‌گذاری دام، تامین دام دامداری‌ها، تامین دام کشتارگاه‌ها، ورود و خروج دام به استان و جلوگیری از کشتار غیر بهداشتی دام نظارت داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: میدان عرضه دام شهرکرد واقع در اراضی موسوم به نانواخانه شهرکرد به مساحت ۷.۶ هکتار و میزان نیاز آبی ۰.۵ لیتر در ثانیه توسط اتحادیه دامداران صنعتی و سنتی ماندگار (به عنوان نماینده سازمان جهاد کشاورزی) در دست پیگیری است که بخش عمده از استعلامات و مکاتبات اداری مرتبط با صدور مجوزات مربوطه به انجام رسیده و موافقت اصولی طرح مذکور در شرف صدور است.

میراحمدی خاطر نشان کرد: ظرفیت دام سبک قابل مبادله در این میدان ۵۵۰۰ رأس در شبانه روز پیش بینی شده و  نقشه اولیه و سایت پلان اجرایی طرح نیز تهیه و تدوین شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان گفت: با پیگیری‌های انجام و استعلامات اخذ شده امیدواریم در بهار سال ۱۴۰۳ کلنگ زنی میدان عرضه دام مذکور با مشارکت مردم انجام گیرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط