شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 19:54

کد خبر 469594

یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 13:21:00


بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در آذربایجان‌ غربی ادامه دارد


ایرنا/ کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارندگی‌هایی که از هفته گذشته در استان آغاز شده، تا روز چهارشنبه به صورت متناوب ادامه دارد.

یاسر اشتاد، کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی روز دوشنبه سامانه بارشی در استان تقویت و برای تمامی مناطق استان بارش‌های مطلوبی پیش‌بینی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کاهش دمای موقتی نیز برای استان از روز دوشنبه پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته سردشت با ۵.۴ میلی متر بیشترین بارش را داشت و در ارومیه نیز ۲.۱ میلیمتر باندگی ثبت شد.
وی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته، بیان کرد: در این مدت شوط با دمای مثبت ۱۲ درجه سانتیگراد خنک ترین و پلدشت با مثبت ۲۴ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر استان بودند. دمای ارومیه نیز بین مثبت هشت و ۲۲ درجه سانتیگراد در نوسان بود.
کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته وزش تندبادهای لحظه‌ای نیز گزارش شده که بیشترین سرعت ثبت شده از شهرستان نقده با ۶۵ کیلومتر بر ساعت بوده است.
اشتاد گفت: امروز نیز وزش باد شدید برای اغلب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود که با ایجاد گرد و خاک همراه است و احتمال کاهش کیفیت هوا وجود دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط