شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18:19

کد خبر 469744

یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 13:53:27


آسمان خراسان جنوبی از روز دوشنبه ناپایدار می‌شود


ایرنا/ کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: توده هوای ناپایدار دیگری از اواخر وقت فردا (دوشنبه) استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بارندگی پیش بینی می‌شود.

سمیه لطفی، کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد: از فردا افزایش ابر در منطقه رخ می‌دهد و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: شرایط جوی امروز به نسبت پایدار است اما در برخی نقاط استان به ویژه شهرستان‌های سربیشه، درمیان و زیرکوه احتمال وقوع رگبار و رعد و برق کماکان وجود دارد.
کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد: در بارندگی‌های سامانه اخیر بیشترین میزان بارش ثبت شده به ترتیب با ۱۰۵ میلیمتر مربوط به حصاردار خوسف، مختاران سربیشه ۷۳ میلیمتر، بیشه ۵۵ و کلاته گاویج درمیان ۵۲ میلیمتر است.
وی افزود: به لحاظ دمایی تا سه‌شنبه هفته جاری دمای هوا در استان بین چهار تا هشت درجه افزایش می‌یابد و هوا گرم‌تر خواهد شد.
لطفی گفت: در شبانه روز گذشته سردترین نقطه استان با کمینه دمای هشت درجه مربوط به سربیشه و گرم‌ترین نقطه با بیشینه دمای ۳۴ درجه، دهسلم نهبندان بود همچنین نوسانات دمایی در مرکز استان ۱۲ و ۲۴ ثبت شد.
سامانه بارشی اخیر از روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت خراسان جنوبی را فرا گرفت و تا دیروز (شنبه) فعال بود که در برخی مناطق از جمله شهرستان‌های خوسف و نهبندان شدت بیشتری داشت و خساراتی بر جای گذاشت.
 
  
  


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط