شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 20:17

کد خبر 469753

یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 14:52:00


اجرای ۳۲ کیلومتر شبکه توزیع آب و فاضلاب در همدان


ایرنا/ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: ۳۲ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال جمع آوری فاضلاب شهری و ۱.۵ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال جمع آوری فاضلاب روستایی سال گذشته در استان اجرا شده است.

فرهاد بختیاری‌فر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۱۱ شهر و روستای استان همدان جمع آوری و تصفیه فاضلاب انجام می شود، افزود: در حال حاضر شهرهای همدان، ملایر، کبودرآهنگ، اسدآباد، نهاوند، تویسرکان، سرکان و رزن و روستاهای ارزانفود، سیمین و ابرو از تأسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهره مند هستند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر هزار و ۶۱۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۷۵ کیلومتر خط انتقال جمع آوری فاضلاب شهری و ۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۱۰ کیلومتر خط انتقال جمع آوری فاضلاب روستایی در سطح استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه ورود میلیون‌ها لیتر فاضلاب به رودخانه‌ها، دریاها و منابع آب زیرزمینی باعث آلودگی شدید و خطرناک محیط زندگی انسان و سایر موجودات زنده می‌شود، عنوان کرد: شبکه‌های جمع آوری فاضلاب از جمله تأسیسات زیربنایی در شهرها و روستاها هستند که هدف آن انتقال و تصفیه فاضلاب تولیدی به تصفیه‌خانه برای بی اثر کردن خطرات و تهدیدات ناشی از دفع غیربهداشتی آن و در نهایت تأمین رفاه عمومی است.

وی با اشاره به اینکه سیستم‌های جمع‌آوری فاضلاب به منظور جلوگیری از انواع آلودگی‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد، مطرح کرد: بی‌تفاوتی در قبال دفع حجم بالایی از آلاینده‌های مختلف در محیط از طریق فاضلاب‌های خانگی، مردم را با خطرات بروز بیماری‌ها و اثرات ناخوشایندی اعم از مناظر زشت و بوی نامطبوع، مواجه کرده و تأثیر مستقیم و غیرمستقیم بر محیط زیست دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط