شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 20:36

کد خبر 469829

یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 14:43:14


فرماندار خنج: خسارت به ۲ هزار تن گندم صحت ندارد


ایرنا/ در پی انتشار خبر خسارت به ۲هزار تن گندم در شرکت تعاونی شهرستان خنج در اثر بارش باران و آبگرفتگی فرماندار خنج اعلام کرد: این موضوع صحت ندارد و هیچ مشکلی وجود ندارد.

به دنبال خبری که روز شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه در خصوص خسارت به گندم در شهرستان خنج منتشر شد فرماندار این شهرستان اظهار کرد: در بارش ۵۴ میلیمتری اخیر باران در شهرستان خنج که خوشحالی مردم و کشاورزان را در پی داشت، تمهیدات لازم برای هرگونه حادثه احتمالی اندیشیده شده بود و خبر منتشر شده در خصوص آسیب به انبارهای گندم یا موارد مشابه این، صحت ندارد.
بهادر اسفندیاری افزود: در بازدیدی که با همراهی دادستان و رئیس جهاد کشاورزی شهرستان از مرکز خرید گندم و انبارهای آن صورت گرفت عنوان شد که پیش‌بینی‌های انجام شده موجب شد که هیچ خسارتی به این محصول وارد نشود.
فرماندار شهرستان خنج افزود: با تلاش مدیران شهرستانی و حمایت مسوولین در سطح استان ،حدود ۱۳هزار و ۵۰۰تن گندم برداشت شده در شهرستان توسط دو مرکز خرید کورده و خنج خریداری و با توجه به اخطاریه‌های هواشناسی با مدیریت صحیح، بیش از ۱۳هزار تن گندم به کارخانه‌های آرد فارس و سیلوی شهید ابراهیم نیا خراسان رضوی حمل شده است.
وی گفت: ضمنا میزان حدود ۳۰۰تن باقیمانده نیز در انبار سرپوشیده نگهداری ‌می‌شود و در حال حمل مجدد به این مراکز است.
خُنْج شهری است در جنوب استان فارس که در فاصله ۲۷۰ کیلومتری شیراز و ۱۱۰ کیلومتری خلیج فارس واقع شده است.
پیشتر هواشناسی فارس چهاردهم اردیبهشت ماه در اطلاعیه سطح نارنجی نسبت به ۲ سامانه جدید بارش باران، گاهی رگبار، رعد وبرق، وزش باد شدید و احتمال تگرگ از اواخر شامگاه جمعه چهاردهم اردیبشهت ماه در مناطق نیمه غربی، نیمه جنوبی، نیمه شمالی و مناطق مرکزی تا اواخر وقت شنبه پانزدهم همین ماه هشدار داده بود.
براساس این گزارش روز گذشته برخی رسانه ها از آبگرفتگی۲هزار تن گندم بر اثر بارشهای سیل آسای بهاری در خنج خبر داده بودند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط