یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 11:29

کد خبر 470448

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 08:42:58


آزادی یک زندانی مالی پس از تحمل ۸ سال حبس در اردبیل


فارس/ معاون قضایی و رئیس مرکز حل اختلاف استان اردبیل گفت: یک زندانی مالی پس از تحمل هشت سال حبس با تلاش عوامل شورای حل اختلاف و گذشت شاکی به آغوش خانواده بازگشت.

حجت الاسلام سیدحسین علوی، معاون قضایی و رئیس مرکز حل اختلاف استان اردبیل اظهار کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های قاضی و دادورزان اجرای احکام شعبه اول شورای حل اختلاف شهرستان اردبیل زمینه آزادی یک زندانی که به جهت عدم توانایی در پرداخت بدهی (چک) به مبلغ ۳۸۶ میلیون تومان گرفتار میله‌های زندان بود پس از تحمل هشت سال حبس فراهم شد.
وی افزود: با دعوت از شاکی پرونده و با میانجی‌گری قاضی و دادورزان اجرای احکام شاکی راضی شد تا از کل بدهی خویش مبلغ ۳۱۱ میلیون تومان را گذشت و مابقی مبلغ را که ۷۵ میلیون تومان می‌شد دریافت و رضایت خود را اعلام کند تا این زندانی آزاد و به آغوش خانواده خود بازگردد.
معاون قضایی و رییس مرکز حل اختلاف استان تأکید کرد: براساس فرامین دینی شایسته است وقتی فردی توانایی بازگرداند بدهی را ندارد از وی در راه خدا توسط طلب‌کار گذشت شود و این یک سنت بسیار ارزنده محسوب می‌شود.
علوی بیان کرد: مرکز توسعه حل اختلاف استان اردبیل تمام تلاش خود را به کار بسته تا سنت حسنه سازش و گذشت را در میان مردم متدین و ولایتمدار اردبیل رواج دهد تا شاهد کاهش طرح دعوی در سطح دادگاه‌ها باشیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط