یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 09:39

کد خبر 470676

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 11:10:00


تعلیق پروانه ۵ دفتر خدمات گردشگری در خراسان شمالی


ایرنا/ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی از تعلیق پروانه پنج دفتر خدمات گردشگری استان در کمیته نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری خبر داد.

علی مستوفیان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی اظهار کرد: پرونده دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کمیته نظارت بر این دفاتر بررسی و پنج دفتر خدماتی به دلیل عدم تمدید پروانه و فعال نبودن تعلیق شد.

وی افزود: شرکت‌ها و دفاتری که پروانه فعالیت آن‌ها تعلیق می شود براساس قانون، حق هیچگونه ثبت‌نام و برگزاری تورهای داخلی و خارجی و هرگونه خدمات ایرانگردی و جهانگردی را ندارند.

مستوفیان خاطرنشان کرد: گردشگران برای دریافت خدمات مسافرتی به دفاتر گردشگری مجاز و دارای پروانه بهره‌برداری مراجعه کنند و با مشاهده واحدهای متخلف، مراتب را به معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی اطلاع دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی یادآور شد: اکنون ۲۵ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در سطح خراسان شمالی دایر است.

وی با اشاره به پلمب یک واحد بوم‌گردی در شیروان، گفت: پس از اخطارهای متعدد در خصوص اخذ مجوز بهره‌برداری و فعالیت غیرقانونی این اقامتگاه بومگردی تا اطلاع ثانوی پلمب و از ادامه فعالیت آن‌ جلوگیری شد.

مستوفیان افزود: متقاضیان فعالیت رسمی و قانونی در مراکز اقامتی باید با مراجعه به مراکز ذیربط مجوزهای لازم را اخذ کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط