یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 09:46

کد خبر 470796

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 11:34:57


توقیف 14 ترازوی غیراستاندارد در قزوین


ایرنا/ مدیرکل استاندارد قزوین گفت: ۱۴ ترازوی غیر استاندارد در این استان توقیف و پس از صدور رأی دادگاه جمع‌آوری و ضبط شد.

میترا عقیلی، مدیرکل استاندارد قزوین اظهار کرد: یکی از موارد مقابله با کم‌فروشی در استان بررسی صحت اندازه‌گیری ترازوها و باسکول‌ها است که در همین راستا طی بازرسی‌های انجام شده این از ترازوهای غیر استاندارد در استان توقیف شد.
وی ادامه داد: وسایل توزین همانند ترازوها و باسکول‌ها شامل استاندارد اجباری‌اند و تولید و توزیع این فرآورده‌ها باید با مجوز استاندارد صورت گیرد.
عقیلی تأکید کرد: آزمون دوره‌ای سالانه وسایل توزین سبک و سنگین مشمول استاندارد اجباری بوده و به موجب قانون، این کارها از تکالیف اصلی اداره کل استاندارد محسوب می‌شود.
این مسئول به مشارکت و همکاری شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده برای آزمون صحت وسایل توزین و سنجش صنوف پرداخت و تصریح کرد: اداره کل استاندارد برچسب صحت عملکرد مخصوص اوزان و مقیاس‌ها بر روی این وسایل الصاق می‌کند تا استفاده‌کنندگان نسبت به صحت عملکرد دقیق این وسایل اطمینان پیدا کنند.
مدیرکل استاندارد استان قزوین خاطرنشان کرد: در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان، همشهریان گرامی خود را به عنوان سفیر استاندارد بدانند و در هنگام خرید به برچسب تأییدیه عملکرد وسایل توزین توجه و در صورت نداشتن برچسب یا عدم اعتبار تأییدیه مربوطه، مراتب را به این اداره کل اطلاع دهند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط