یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 07:49

کد خبر 470905

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 16:01:00


معرفی چانگان UNI-V iDD؛ سدانی اسپرت و سبز با قیمت ۹۵۰ میلیون تومان


/ چانگان همزمان با برگزاری نمایشگاه خودروی پکن، عرضه نسل دوم سدان UNI-V iDD را شروع کرد. این سدان خوش استیل به پیشرانه هیبریدی شارژی مجهز بوده و در مدل پایه معادل ۹۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

طراحی بیرونی و داخلی
شاید بدانید بر اساس پلتفرم Ark توسعه پیدا کرده است. در این پلتفرم پیشرفته، ۷۰ درصد از سازه خودرو را فولاد بسیار مقاوم تشکیل می دهد. این نسل طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۷۲۰، ۱۸۳۸ و ۱۴۳۵ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن به ۲۷۵۰ میلیمتر می رسد. با چنین ابعادی، این خودرو از جثه ای مشابه با هیوندای سوناتا یا تویوتا کمری برخوردار است.

یکی از ویژگی های ظاهری جذاب چانگان UNI-V iDD باله عقب برقی است. جالب اینکه در تمامی تریم ها این باله به صورت استاندارد نصب می شود. صندوق عقب نیز برقی است. از دیگر ویژگی های ظاهری متمایز UNI-V iDD باید به جلوپنجره بزرگ بدون فریم و چراغ های بسیار باریک اشاره کنیم. با توجه به این ویژگی، سدان هیبریدی شارژی چانگان از فواصل دور هم به راحتی قابل تشخیص است.

در داخل کابین، فرم خاص داشبورد و چینش متفاوت نمایشگرها، بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می کند. هر دو نمایشگر موجود در قسمت میانی و پشت فرمان، اندازه ای برابر با ۱۰.۳ اینچ دارند. فرمان بیضی شکل، اهرم دنده اسپرت، شش کیسه هوا، ترمز اضطراری خودکار، سامانه هشدار برخورد از جلو، اخطار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو در بین خطوط از دیگری ویژگی های قابل ذکر چانگان UNI-V iDD هستند.

مشخصات فنی چانگان UNI-V iDD
حروف اختصاری iDD موجود در نام این نسخه از چانگان UNI-V از عبارت قوای محرکه دوگانه هوشمند برگرفته شده است. این نوع قوای محرکه با انواع سامانه های هیبرید نرم ۴۸ ولتی، HEV، PHEV و EREV سازگاری دارد.

این پیشرانه به طور اختصاصی توسط چانگان ساخته شده و شامل یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی و یک موتور برقی می شود. طبق داده های رسمی، موتور بنزینی ۱۰۸ قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. موتور برقی هم توانایی تولید ۲۱۲ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر را دارد. در این نسخه گیربکس E-CVT نیروی پیشرانه را به چرخ ها انتقال می دهد.

با اتکا به این قوای محرکه چانگان UNI-V iDD صفر تا صدی برابر با ۶.۹ ثانیه دارد و حداکثر سرعت آن به ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت می رسد. باتری به کار رفته در این خودرو از نوع لیتیوم آهن فسفات است. در رابطه با ظرفیت باتری اطلاعاتی منتشر نشده، اما می دانیم طبق استاندارد چینی CLTC می توان تا ۱۳۶ کیلومتر مسافت را در حالت تمام الکتریکی پشت سر گذاشت. در صورت پر بودن باک، امکان پیمایش ۱۱۶۰ کیلومتر مسافت برای چانگان UNI-V iDD وجود دارد.

قیمت چانگان UNI-V iDD
چانگان UNI-V iDD در سه نسخه راهی بازار می شود. همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، مدل پایه ۱۱۵ هزار یوان (معادل ۹۵۰ میلیون تومان) قیمت دارد. مدل پرچمدار هم ۱۲۷ هزار یوان قیمت گذاری شده؛ این رقم معادل ۱.۰۵ میلیارد تومان است.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط