یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 11:03

کد خبر 471047

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 14:21:36


۸۱۹ مجوز صنایع دستی در استان سمنان صادر و تمدید شد


ایرنا/ معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان گفت: ۸۱۹ مجوز تولید انفرادی و کارگاهی، کارت شناسایی و جواز تاسیس کارگاه‌های صنایع‌دستی سال ۱۴۰۲ در این استان صادر و تمدید شد.

سمانه سلطانی‌پور، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان اظهار کرد: ۴۸۱ مجوز تولید انفرادی و کارگاهی، کارت شناسایی و جواز تاسیس کارگاه‌های صنایع‌دستی در استان سمنان سال گذشته صادر و ۳۳۸ مجوز تمدید شد.

وی اضافه کرد: صدور پروانه‌های صنایع دستی از جمله پروانه های تولید انفرادی، کارگاهی و کارت شناسایی مقدمه‌ای برای حمایت‌های بعدی از هنرمندان صنایع دستی از جمله معرفی برای دریافت وام بانکی و گسترش فعالیت و اشتغال آن‌ها است.

وی با بیان اینکه بیشترین اشتغالزایی در اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان سال ۱۴۰۲مربوط به بخش صنایع‌دستی است، ادامه داد: ۴۴۸ مجوز فعالیت مشاغل خانگی در بخش صنایع دستی سال گذشته از سوی این اداره‌کل صادر شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان با اشاره به اهمیت تامین بازار فروش در رونق صنایع دستی اظهار کرد: ۲۰ فروشگاه صنایع دستی در مناطق مختلف استان فعال است.

وی اضافه کرد: طبق ابلاغ شیوه‌نامه صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست از سوی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مجوز خود را دریافت کنند.

به گفته این مسئول، ۶ فروشگاه صنایع‌دستی در سمنان، ۱۰ فروشگاه در شاهرود، ۲ فروشگاه در هریک از شهرهای دامغان و مهدی‌شهر با مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان فعال است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط