یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 07:23

کد خبر 471192

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 15:43:24


پیش‌ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس کرمانشاه ممنوع است


ایسنا/ دبیر ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، پیش‌ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس استان را ممنوع اعلام کرد.

مراد کلوندی، دبیر ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه مدیران مدارس هیچ مجوزی برای پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس ندارند، اظهار کرد: پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس غیرقانونی است و مدیران مدارس به هیچ عنوان اجازه ندارند دانش‌آموزان را در مدارس پیش ثبت‌نام کنند.
کلوندی افزود: با مدیران مدارسی که اقدام به پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس کنند، برخورد جدی می‌شود.
دبیر ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: خانواده ها می توانند تخلفات مدارس برای ثبت‌نام زودهنگام دانش‌آموزان در مدارس را با شماره های ۳۸۲۵۱۵۹۸ و ۳۸۲۳۳۷۴۸ به آموزش و پرورش استان اطلاع دهند تا با تخلفات برخورد شود.
کلوندی در مورد زمان شروع ثبت نام دانش آموزان در مدارس، توضیح داد: هنوز هیچ دستورالعملی برای شروع ثبت نام دانش‌آموزان به استان ابلاغ نشده و به محض دریافت دستورالعملی در این خصوص کار ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس را شروع خواهیم کرد.
کلوندی یادآور شد: بنا به اعلام مسئولین وزارتخانه ثبت نام نوآموزان کلاس اولی در مدارس از ۱۹ اردیبهشت ماه شروع می شود، اما تا این لحظه دستورالعملی در این زمینه به استان نرسیده است.
کلوندی گفت: ثبت نام دیگر دانش‌آموزان هم بعد از اتمام امتحانات آنها انجام خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه بهترین مدرسه برای تحصیل دانش آموزان همان مدرسه محل تحصیل آنها است، از خانواده ها خواست نگرانی برای ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس نداشته باشند و فرزندانشان را در نزدیکترین مدرسه محل سکونت خود ثبت نام کنند.
کلوندی توضیح داد: بهترین مدرسه برای تحصیل دانش آموزان نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونتشان است و اصرار خانواده ها برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس دور از محدوده جغرافیایی محل سکونت خود در نهایت به ضرر فرزندشان خواهد بود، چون دانش‌آموزانی که در مدارس دور از محل زندگی خود تحصیل می کنند، هر روز باید مسیر طولانی خانه تا مدرسه را در سرویس گذرانده که این مسئله منجر به خستگی آنها می شود.
کلوندی گفت: سال گذشته ۳۷۰ هزار دانش آموز در مدارس استان ثبت نام شدند که پیش بینی می شود امسال هم همین تعداد دانش‌آموز داشته باشیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط