یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 10:06

کد خبر 471216

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 16:06:02


محورها و ابنیه فنی خسارت‌دیده از سیل خراسان جنوبی ترمیم شد


تسنیم/ معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای خراسان جنوبی از ترمیم محورها و ابنیه فنی خسارت دیده از سیل اخیر خبر داد.

محمد فدوی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای خراسان جنوبی با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی سیل چند روز گذشته 4 هزار و 296 کیلومتر راه و یک هزار و 151 ابنیه فنی آسیب دیده است.

وی افزود: 165 راهدار به صورت شبانه‌روزی به همراه 145 ماشین‌آلات راهداری در محورهای آسیب‌دیده از سیل مشغول فعالیت هستند. راه‌های ارتباطی بیش از 400 روستا در شهرستان‌های بیرجند، خوسف، قاین، زیرکوه، نهبندان، سربیشه، طبس، دیهوک و درمیان، طی سامانه بارشی اخیر با بر اثر سیلاب آسیب دیدند و منجر به انسداد قسمتی از راه‌های روستایی و تعدادی محور فرعی شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با تلاش عوامل راهداری بخش عمده‌ای از محورهای آسیب‌دیده از سیلاب اخیر بازگشایی شد، یادآور شد: در حال حاضر راهداران مشغول پاکسازی آبنماها، پل‌ها، تخلیه قنات‌ها و ریزش برداری محورهای خاکی و کوهستانی و ترمیم آب‌بردگی شانه خاکی راه‌ها با هدف ایجاد ارتباط ایمن و پایدار برای راه‌های مذکور هستند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط