یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 07:49

کد خبر 471223

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 16:10:29


صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان تهران


صدا و سیما/ مدیریت بحران استان تهران از احتمال وارد شدن خسارت به باغداران خبر داد.

حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بیان کرد: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشتاسی در استان تهران از اواخر وقت امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت تا پایان اواخر وقت فردا سه شنبه ۱۸ اردیبهشت، به علت فعالیت سامانه بارشی، احتمال رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، صاعقه و وزش باد شدید به ویژه در نیمه شمالی و جنوبی استان وجود دارد.
یزدی مهر افزود: در اثر این مخاطره، لغزندگی جاده‌ها، آب گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، اختلال در سفر‌ها و کاهش دید را شاهد خواهیم بود، بر این اساس به ساکنان استان تهران توصیه می‌شود از سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها تأکید کرد و از شهروندان خواست از حضور در نواحی مرتفع بپرهیزند و از استحکام سازه‌های موقت، بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی اطمینان حاصل کنند.
یزدی مهر همچنین بر لزوم لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها تأکید کرد و افزد: با توجه به اینکه در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ وجود دارد، شهروندان از تردد در نواحی کوهستانی خودداری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین با اشاره به احتمال بارش تگرگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی، توصیه کرد: کشاورزان و باغداران تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارت به این بخش بیندیشند.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط