یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 11:29

کد خبر 471294

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 17:13:00


مدیرعامل اپل در سال گذشته ۶۳ میلیون دلار درآمد داشت


زومیت/ بر اساس داده‌های رسمی، درآمد تیم کوک، مدیرعامل اپل، ۶۷۲ برابر میانگین حقوق کارمندان این شرکت است.
 
تیم کوک پس از فوت استیو جابز در سال ۲۰۱۱، سمت مدیرعاملی اپل را بر عهده گرفت و در سال ۲۰۱۶ سهامداران تصمیم گرفتند تا او سالانه سه میلیون دلار حقوق پایه دریافت کند. تیم کوک به‌عنوان مدیرعامل یکی از باارزش‌ترین شرکت‌های دنیا، با دریافت سهام تشویقی به‌خاطر عملکرد‌ فصلی مناسب می‌تواند درآمدش را بسیار افزایش دهد.

تیم کوک در سال ۲۰۲۳ مجموعاً ۶۳٬۲۰۹٬۸۴۵ دلار دریافتی داشت. این مبلغ از چهار بخش حقوق ثابت سالانه به میزان ۳٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار، دریافت سهام تشویقی به ارزش تقریبی ۴۷٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار، پاداش‌های غیرسهامی به مبلغ بیش از ۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار و سایر مزایا شامل هزینه‌ی سفرهای شخصی، تشکیل می‌شود.

پیش‌بینی شده بود مجموع درآمد کوک در سال گذشته ۴۹٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار باشد، اما در نهایت دستمزد او ۲۸ درصد بیشتر شد؛ البته این میزان نسبت به درآمد کوک در سال ۲۰۲۲ که به بیش از ۹۹٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار می‌رسید، حدود ۳۶ درصد کمتر است.

اپل اعلام کرده که دستمزد متوسط کارمندانش در سال گذشته ۹۴٬۱۱۴ دلار بوده، بنابراین درآمد مدیرعامل اپل ۶۷۲ برابر میانگین حقوق کارمندان این شرکت است.

تیم کوک با دارایی خالص حدود ۲٫۱ میلیارد دلار، در فهرست ثروتمندترین افراد بلومبرگ قرار ندارد. حضور در این فهرست، نیازمند داشتن دارایی خالص بیش از ۶ میلیارد دلار است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط