یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 09:46

کد خبر 471320

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 19:12:00


اپل، برترین برند صنعت تبلت؛ سامسونگ و هواوی دوم و سوم شدند


زومیت/ طبق گزارش یک مؤسسه‌ی تحقیقاتی، اپل توانست بار دیگر بر جایگاه اول صنعت تبلت تکیه بزند.
 
براساس گزارش مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC، اپل توانست با عرضه‌ی ۹٫۹ میلیون تبلت در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴، ۳۲ درصد از سهم بازار تبلت‌ها را به خود اختصاص بدهد.

سامسونگ دومین برند بزرگ در صنعت تبلت محسوب می‌شود. کره‌ای‌ها توانستند در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ حدود ۶٫۷ میلیون دستگاه عرضه کنند و ۲۱٫۷ درصد از سهم بازار را به دست بیاورند. سهم بازار تبلت اپل و تبلت سامسونگ نسبت‌ به سال گذشته کاهش یافته است.


IDC

هواوی با عرضه‌ی ۲٫۹ میلیون تبلت توانست ۹٫۴ درصد سهم بازار را به خود اختصاص بدهد و در رتبه‌ی سوم قرار بگیرد. حجم عرضه‌ی غول فناوری چینی نسبت‌ به سال گذشته ۴۳٫۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

لنوو و شیائومی به‌ترتیب با اختصاص دادن ۷ و ۵٫۹ درصد از سهم بازار به خود، در رتبه‌‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند. عرضه‌ی تبلت شیائومی نسبت‌ به سال گذشته ۹۲٫۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

اپل قصد دارد فردا طی مراسمی از مدل‌های جدید آیپد پرو و آیپد ایر رونمایی کند. باید دید که محصولات جدید کوپرتینویی‌ها چه تأثیری بر انتخاب کاربران در خرید تبلت خواهند داشت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط