یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 16:38

کد خبر 472065

سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 11:14:00


پایان هفته سرد در خراسان رضوی؛ بارندگی در راه است


ایرنا/ کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همزمان با شدت گرفتن بارش‌ها در روزهای پایانی هفته، دما نیز نسبت به امروز کاهش محسوس ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ای خواهد داشت.

محمد غیوری، کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه سامانه بارشی از عصر امروز در استان فعال می‌شود و موجب بارش باران در بیشتر نقاط خواهد شد، اظهار کرد: این بارش‌ها از ظهر امروز از مناطق غربی آغاز می‌شود و روزهای پایانی هفته جاری، همه نقاط استان از جمله کلانشهر مشهد را فرا می‌گیرد.
وی ادامه داد: بارش باران در روزهای پنجشنبه و جمعه به اوج خواهد رسید به طوری که وقوع سیلاب و رواناب در مناطق کوهستانی، شمالی و غربی خراسان رضوی دور از انتظار نخواهد بود.
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همزمان با شدت گرفتن بارش‌ها در روزهای پایانی هفته، دما نیز نسبت به امروز کاهش محسوس ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ای خواهد داشت که در زمان مقرر اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.
غیوری افزود: در شبانه‌روز گذشته، ریوش با ۱۲ و سرخس با ۳۸ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۸ تا ۳۱ درجه را به ثبت رسانده است.
وی اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۲۸ درجه است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، این کلانشهر امروز نوسانات دمایی ۱۷ تا ۳۰ درجه را پشت سر خواهد گذاشت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط