یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 20:14

کد خبر 472171

سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 12:10:13


ترانزیت کالا از مرز آبی چابهار ۹ برابر افزایش یافت


ایرنا/ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از رشد ۹ برابری ترانزیت کالا از مرز آبی چابهار در فروردین ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

شهرام مبارکی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در این مدت، یک هزار و ۱۰۲ تن کالا از طریق این مرز به خارج از کشور ترانزیت شده که نشان دهنده رشد قابل توجه این بخش در استان سیستان و بلوچستان است.
وی افزود: مرز آبی چابهار به عنوان مهمترین بندر تجاری در خارج از خلیج فارس، دروازه ترانزیت شرق ایران و یک منطقه راهبردی برای توسعه ترانزیت و تجارت بین المللی محسوب می‌شود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان بیان کرد: بندر چابهار در محل تلاقی ۲ کریدور ترانزیتی جهانی شمال - جنوب و شرق - غرب قرار گرفته است که این امر از مهمترین مزیت‌های محور شرق کشور بشمار می‌رود.
وی گفت: در جهان امروز، بخش حمل و نقل از جمله بخش‌های زیربنایی اقتصاد هر جامعه است که علاوه‌بر تحت تأثیر قراردادن فرآیند توسعه اقتصادی خود نیز در جریان توسعه دچار تغییر و تحول می‌شود.
مبارکی خاطر نشان کرد: امروزه حمل و نقل یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب می‌شود و به دلیل داشتن نقش زیربنایی تأثیر فراوانی بر فرآیند رشد اقتصادی کشور دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط