یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 20:14

کد خبر 472192

سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 12:18:48


صادرات کالا از گمرکات کرمانشاه ۱۷ درصد افزایش داشت


ایرنا/ مدیرکل گمرک کرمانشاه از افزایش ۱۷ درصدی ارزش کالاهای صادراتی در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت در مجموع ۲۳۰ میلیون و ۵۲۰ هزار دلار کالا از گمرکات استان کرمانشاه به خارج کشور صادر شد.

علی اصغر عباس‌زاده، مدیرکل گمرک کرمانشاه وزن این مقدار کالای صادراتی را ۴۹۰ هزار و ۵۷۵ تن اعلام کرد و افزود: نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی نیز رشدی ۶ درصدی داریم.
وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد، آهن آلات، کاشی، سرامیک، میوه، تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و نیز ظروف یک بار مصرف اعلام کرد.
مدیرکل گمرک کرمانشاه در ادامه در خصوص عملکرد سال ۱۴۰۲ نیز گفت: سال گذشته در مجموع سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.
وی وزن کالاهای صادر شده را هفت میلیون و ۲۷۳ هزار تن اعلام کرد و افزود: از لحاظ ارزشی نسبت به سال ۱۴۰۱ رشدی ۲۷ درصدی و از نظر وزن نیز رشدی هفت درصدی داشته ایم.
به گفته عباس‌زاده رتبه گمرکات استان کرمانشاه در صادرات کالا به ترتیب شامل پرویزخان، خسروی، سومار، شیخ صله و شوشمی است.
وی همچنین توضیح داد: با اینکه سهم گمرک سومار در صادرات کالا در سال ۱۴۰۲ شامل ۸۱۵ میلیون و ۱۸۹ هزار دلار می شود اما با مقایسه عملکرد آن نسبت به سال قبل‌تر خودش یعنی سال ۱۴۰۱ رشدی ۶۶ درصدی از لحاظ ارزش و نیز رشدی ۳۶ درصدی از نظر وزن کالاهای صادراتی داشته است که بیشترین رشد در بین گمرکات استان کرمانشاه محسوب می شود.
استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط