یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 18:41

کد خبر 472196

سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 12:20:09


دو راهکار کاهش آلودگی هوای اراک از نگاه وزیر صمت


ایسنا/ وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رفع مشکل آلودگی هوای اراک نیازمند مساعدت صنایع است، گفت: برای شهر اراک باید دو کار بزرگ را با محوریت صنایع دنبال کنیم که اولی تلاش برای از بین بردن منابع آلودگی است و دومی اینکه توسعه صنایع آلاینده نداشته باشیم.

عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی با تأکید بر لزوم توجه به محیط زیست در توسعه صنعتی، اظهار کرد: صنایع ما باید بر اساس مسئولیت اجتماعی خود در حوزه محیط زیست و به‌ویژه در زمینه آب برای بازچرخانی پساب کمک کنند.

وی گفت: به‌عنوان وزیر صمت تأکید دارم اگر به دنبال توسعه پایدار هستیم باید ابتدا به حفظ محیط زیست توجه داشته باشیم.

علی آبادی اراک را یکی از شهرهای استراتژیک کشور دانست و افزود: مردم اراک در دوران دفاع مقدس هم ثابت کردند پشتیبان کشور هستند لذا برنامه‌ ما این است که از طریق صنایع برای حل مسائل، به مدیریت ارشد استان کمک کنیم.

علی آبادی همچنین از پیگیری و طرح برخی مسائل مطرح شده توسط تولیدکنندگان از جمله موضوع ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید در هیئت دولت خبر داد.

بررسی طرح‌های توسعه‌ برخی واحدهای صنعتی، تأمین مواد اولیه، مسائل گمرکی، محیط زیست و منابع طبیعی، ضمانت‌های بانکی، امهال تسهیلات و بحث سرمایه در گردش بخشی از موضوعات مطرح شده در این نشست‌ بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط