یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 18:58

کد خبر 472275

سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 14:14:00


جزئیات برگزاری رویداد «دختران حاج قاسم» در قزوین


فارس/ معاون رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین از نقش‌آفرینی بیش از یک هزار دختر نوجوان قزوینی در رویداد «دختران حاج قاسم» خبر داد.

محسن واعظی، معاون رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: «دختران حاج قاسم» عنوان رویدادی است که زیرمجموعه بنیاد نوجوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین فعالیت دارد و طی دو سال گذشته تا به امروز بیش از یک هزار دختر حاج قاسمی شناسایی شده و به این جمع پیوستند و این آمار همچنان در حال افزایش است.
وی افزود: این افراد در قالب رویداد دختران حاج قاسم در زمینه کنشگری مباحث اجتماعی و مسائل مختلف از قبیل جهاد تبیین، عفاف و حجاب، جمعیت و فرزندآوری با اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین همکاری دارند.

برگزاری ۴ رویداد «دختران حاج قاسم» در استان قزوین
معاون رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: تاکنون چهار رویداد دختران حاج قاسم در سطح استان قزوین برگزار شده که در اولین دوره ۱۲٠ نفر طی دوره سه روزه در دانشگاه آزاد باراجین شرکت کردند و دومین رویداد هم با حضور ۱۵٠ دختر نوجوان در اردوگاه فرهنگی تربیتی جهان آباد برگزار شد.
وی ادامه داد: سومین رویداد هم با مشارکت ۱۳٠ نفر از دختران حاج قاسم در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین و آخرین رویداد هم طی هفته گذشته با حضور جمعیتی بالغ بر ۳۱۶ نفر در اردوگاه شهدای هفتم تیر رامسر برگزار شد.
واعظی خاطرنشان کرد: دختران نوجوان با شرکت در این دوره‌های سه روزه، گروه‌بندی شده و در خصوص مباحثی همچون رفع شبهات رایج در بین نوجوانان و اهمیت رعایت حجاب براساس آیات الهی توانمند و مسلح شده و به پاسخ می‌رسند.
وی عنوان کرد: در این دوره‌های آموزشی جهت افزایش انگیزه دختران نوجوان، افراد به گروه‌های ۱٠ نفری تقسیم شده و مسابقه‌ای در بین آنان برگزار و به بهترین گروه ارائه کننده مباحث جوایزی تقدیم می‌شود به طوری که در اردوی اخیر رامسر، جایزه گروه نخست اعزام به سفر کربلا بود.
این مسئول بیان کرد: برنامه‌های متنوع و مختلفی برای توانمندسازی بیشتر دختران حاج قاسم تدارک دیده شده، به طور مثال ماه آینده تجمع «دختران حاج قاسم» و «پسران نوآوین» را خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: «نوآوین» در اصطلاع به معنای آوینی‌های جدید و امروزی و در واقع رویداد رسانه‌ای در راستای تربیت کنشگران نوجوان پسر است که در هفته گذشته پیش از اجرای دوره دختران حاج قاسم برای پسران نوآوینی هم اردویی در شهر رامسر با حضور ۱۶٠ نفر از پسران برگزار شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط