یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 18:02

کد خبر 472458

سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 14:55:02


عملکرد چت‌بات ChatGPT به‌لطف قرارداد با پلتفرم Stack Overflow بهبود پیدا می‌کند


دیجیاتو/ شرکت OpenAI با انتشار بیانیه مطبوعاتی از امضای قرارداد با پلتفرم Stack Overflow خبر داد.

شرکت OpenAI با انتشار بیانیه مطبوعاتی از امضای قرارداد با پلتفرم Stack Overflow خبر داد. این همکاری می‌تواند عملکرد مدل هوش مصنوعی این شرکت را بهبود ببخشد و اطلاعات و دانش فنی بیشتری را به ChatGPT بیاورد.

با قرارداد جدید، شرکت OpenAI به API پلتفرم Stack Overflow دسترسی خواهد داشت و بازخوردهای توسعه‌دهندگان را برای بهبود عملکرد مدل‌های هوش مصنوعی دریافت می‌کند. اگر کاربران این چت‌بات از بایگانی اطلاعات و دانش پلتفرم Stack Overflow سؤالات فنی یا مربوط به کدنویسی بپرسند، اطلاعات بیشتری مشاهده خواهند کرد. در بیانیه مطبوعاتی به این موضوع اشاره شده است که این تعامل باعث غنای محتوایی می‌شود.

چت‌بات ChatGPT باهوش‌تر می‌شود
نظرسنجی انجام‌شده در پلتفرم Stack Overflow نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان آماده استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی هستند. حتی اگر به این حوزه کاملاً هم اعتماد نداشته باشند، اما تمایل دارند از این ابزارها استفاده کنند. پلتفرم Stack Overflow می‌تواند به چت‌بات هوش مصنوعی OpenAI کمک کند تا عملکرد بهتری نسبت به قبل داشته باشد و اصطلاحاً باهو‌ش‌تر شود.

اولین خروجی برای تعامل، ظاهراً در نیمه اول سال جاری میلادی در دسترس خواهد بود، اگرچه Stack Overflow مشخص نکرده است که چه ادغام‌هایی را در ابتدا عرضه می‌کند. پلتفرم Stack Overflow در ماه فوریه قرارداد مشابهی با گوگل امضا کرد تا جمینای برای کاربران کلاود گوگل بتواند پیشنهادات کدنویسی را مستقیماً از Stack Overflow دریافت کند.

برای سال‌ها، توسعه‌دهندگان برای پاسخ به سؤالات کدنویسی به Stack Overflow روی آورده‌اند. پلتفرم Stack Overflow در سال 2022 فشار زیادی روی استخدام نیروها وارد کرد. اما در ماه اکتبر 28 درصد از کارکنان خود را اخراج کرد. Stack Overflow دلیلی برای اتخاذ این تصمیم در آن مقطع زمانی ارائه نکرد. بااین‌حال، این حرکت در بحبوحه ترند کدنویسی به کمک هوش مصنوعی انجام شد. در سال 2022 میلادی، Stack Overflow به‌طور موقت کاربران را از اشتراک‌گذاری پاسخ‌های ChatGPT در سایت خود منع کرده بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط