یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 20:14

کد خبر 472468

سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 15:01:56


روی خوش آسمان به گلستان؛ بارش باران ۷۸ درصد بیشتر شد


ایرنا/ معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی گلستان، میانگین بارش‌های استان از ابتدای سال زراعی تاکنون را حدود ۴۶۰ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: بارش‌ها نسبت به دوره آماری ۱۸ درصد و نسبت به سال گذشته ۷۸ درصد افزایش داشته است.

محمد کردجزی، معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی گلستان اظهار کرد: براساس داده‌های هواشناسی از ابتدای سال زراعی تاکنون، بیشترین بارش‌ها در مینودشت رخ داده و براساس پهنه‌بندی بارش، ۷۰۰ میلی‌متر بارش در این منطقه گزارش شده است. همچنین بیشترین افزایش بارش باران در کلاله اتفاق افتاده و نسبت به دوره آماری افزایش ۳۸ درصدی را تجربه کرده است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی تاکنون دمای هوای استان گلستان ۱.۴ درجه افزایش پیدا کرد، افزود: برای ماه‌های آینده افزایش نیم تا ۱.۵ درجه‌ای دمای هوا در استان پیش‌بینی می‌شود.
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی گلستان به آخرین وضعیت هواشناسی در استان اشاره کرد و توضیح داد: امروز در برخی از ساعات شاهد بارش پراکنده باران در گلستان هستیم.
کردجزی ادامه داد: صبح فردا آسمان گلستان ابری است و از حوالی ظهر مجدد بارش‌ها آغاز می‌شود و تا عصر پنج‌شنبه ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه بارش‌ها در فصل بهار به صورت رگباری است، از مردم استان خواست هنگام بارش باران از تردد و یا اتراق در بستر و حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی گلستان از کاهش دمای هوای استان به دنبال فعالیت این سامانه ناپایدار جوی خبر داد و یادآور شد: دمای هوای استان نسبت به ۲ روز گذشته چهار الی ۶ درجه کاهش پیدا کرده و دمای هوای مناطق بالادست و کوهستانی به کمتر از ۲۰ درجه رسیده است.
کردجزی با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها دور از انتظار نیست، گفت: با این‌حال بارش‌ها خطرناک نیست و جای نگرانی وجود ندارد.
به گفته وی؛ از عصر روز پنج‌شنبه و با خروج سامانه بارشی، جوی پایدار در گلستان حاکم خواهد شد.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط