یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 17:45

کد خبر 472514

سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 15:34:56


احتمال آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها در مازندران


صدا و سیما/ مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره احتمال آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هشدار داد.

حسینعلی محمدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران اظهار کرد: با تقویت و فعالیت سامانه بارشی از چهارشنبه ۱۹ اردیهشت تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه شاهد رگبار باران، رعد و برق و صاعقه، وزش باد نسبتا شدید و کاهش دما در همه مناطق استان خواهیم بود.
محمدی افزود: آبگرفتگی معابر و احتمال جاری شدن روان آب، افزایش حجم آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل‌ها،  لغزندگی جاده ها، ریزش سنگ، کاهش دید و اختلال در تردد محور‌های کوهستانی و احتمال آسیب به سازه های کم مقاوم از تبعات این سامانه خواهد بود.
او گفت: رانندگان هنگام تردد در جاده‌های استان بویژه در محور‌های کوهستانی و در هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از مسیر و با احتیاط کامل رانندگی کنند.
محمدی افزود: در این مدت کوهنوردان و طبیعت گردان از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضا‌های باز جدا خودداری کنند.
او تاکید کرد: با توجه به پیش بینی مواج شدن دریای خزر از قایقرانی، ماهیگیری و انجام ورزش‌های آبی در این مدت جدا خودداری کنند.
محمدی گفت: دامداران، دام‌های خود را به دور از حاشیه رودخانه ها، دهانه مسیل ها، نقاط مرتفع، فضای باز و در مناطق امن نگهداری کنند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران افزود: صاحبان سالن‌های پرورش گل و گیاه و پرورش دام و طیور نسبت به آماده سازی سیستم‌های گرمایشی و تنظیم دما و استحکام سالن‌ها تدابیر و اقدام احتیاطی لازم را انجام دهند.
محمدی گفت: شهرداران در این مدت نسبت به پاکسازی جوی‌ها و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی و نیز بازدید و مقاوم سازی داربست‌ها، سازه‌های موقت، تابلو‌ها و بیلیبورد‌های تبلیغاتی سطح شهر‌ها اقدام کنند.
او افزود: نیرو‌های خدماتی و امدادی استان با تمام قوا و تجهیزات آماده خدمات رسانی در صورت وقوع سیلاب احتمالی هستند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط