یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 19:30

کد خبر 472516

سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 15:37:31


آغاز برداشت کلزا در شهرستان میاندورود


صدا و سیما/ برداشت کلزا در مزارع شهرستان میاندورود آغاز شد.

محمدباقر اسفندیاری، مدیر جهاد کشاورزی میاندورود اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال چهار هزار تن دانه روغنی کلزا در این شهرستان برداشت شود.
محمدباقر اسفندیاری با اشاره به آغار برداشت کلزا از نوع رقم تراپر با عملکرد دو تن در هکتار در اراضی زراعی بخش مرکزی شهرستان میاندورود گفت: برداشت دانه روغنی کلزا در ۲ هزار و ۱۱۶ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شد.
وی با بیان اینکه زراعت کلزا به عنوان یکی از کشت‌های پاییزه در تناوب زراعی و کاهش بیماری‌های آفات موثر است، تصریح کرد: توسعه کشت کلزا موجب خودکفایی کشور به دانه‌های روغنی می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود به کارشناسان مستقر در مرکز خرید توصیه کرد، بعد از تشخیص سلامت محصول با رعایت دستورالعمل از اعمال سلیقه در تحویل محصول پرهیز و با بهره برداران همکاری لازم را داشته باشند.
اسفندیاری گفت: پیش بینی می‌شود با میانگین عملکرد ۲ تن در هر هکتار بیش از چهار هزار تن دانه روغنی کلزا در مزارع این شهرستان تولید شود.
وی یادآور شد: کشت کلزا به عنوان کشت دوم از سوی بهره برداران صورت می‌گیرد و در توسعه پایدار کشاورزی، اشتغالزایی و اقتصاد خانوار نقش بسزایی دارد و محصول استراتژیک و ماده اولیه تولید روغن خوراکی است که به دلیل داشتن اسید‌های چرب اشباع نشده و نداشتن کلسترول، کیفیت بالایی دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط